• Fånga dagen

Bli 'sams' utan att prata ut?

Småtjafset kan man naturligtvis inte hela tiden hålla på att analysera och "prata ut" om. Men det är väldigt jobbigt att leva med någon som är extremt lättstött och surar för minsta lilla sak. En del kan ju också tjura i evigheter - hos andra blåser det fort över. Större saker ska man naturligtvis inte sopa under mattan, utan reda ut ordentligt så man inte bär det med sig.

Kvinnor är väl mer pigga på att göra detta än män. Enligt min erfarenhet finns det få saker som gör en karl så skitskraj som när man säger- "vi måste prata"! De flesta män verkar inte ha det behovet eller tycker det är nödvändigt. Är väl ett typiskt kvinnligt drag? Jag tror att det är mycket svårare för en kvinna än för en man att gå vidare om inte de större bråken har talats igenom och utretts. Vid närmare eftertanke har jag förresten aldrig träffat på en karl med behov av att "prata ut". Många har också en tendens till att vifta bort allt med att vi kvinnor vill "älta", som de kallar det när vi vill reda ut saker och ting.

Svar på tråden Bli 'sams' utan att prata ut?