Fler med psykiskt jobbig PMS?
Finns det nagon mer som lider mycket mentalt med PMS? Jag kanner mig sa ensam i det hela just nu. Jag ar lyckligt gift med en underbar man och vi har varldens basta barn. Normalt sett ar jag en glad, pigg och social person. Trots det sa kanns livet sa himla kampigt ca tio dagar innan mens. Ibland ar det mer tva veckor och ibland farre dagar precis innan. Jag tvekar pa allt i mitt liv: min man, mitt barn, valen jag gjort. Jag irriterar mig sa latt ocksa, mest pa min man. Men aven pa andra i min omgivning, alla fran kassorskan i mataffaren, till grannen eller nagon som promenerar forbi mitt fonster. Jag kanner mig ratt trott stundtals ocksa. Pa ett plan vet jag att det ar PMS men tankarna gnager anda. Det kanns ju verkligen som akta kanslor och tankar. Dessutom blir latt alla smasaker till stressmoment som kanns jobbiga att hantera och jag ar allmant ofukserad. Ibland kanner jag angest over nastan allt.
Jag vet att man kan testa anti-depp men jag kanner verkligen inte att jag vill det. Jag skulle hellre testa alternativa metoder t.ex att andra min kost eller liknande. Har testat ett preparat fran apoteket men jag tyckte inte att det gav nagot namnvart resultat.
Vet inte riktigt vad jag ville med denna traden, att kanna mig mindre ensam kanske, fa lite stottning och tips pa vad som kan tankas att hjalpa.