• Anonym (M)

Utomlands resa!

Jag har pricis blivit sambo men en kille som har två barn. Jag längtar så oerhöt mycket på att få resa till ett varmt land men mannen i mitt liv. Vi har börjat kolla på en resa till Grekland som det trolivis kommer bli bokad i kväll.
    Sambons barn är här just nu och hörde våran dialog och blev jätte besviken på att dom inte ska med.
    Jag känner att jag inte vill ha barnen med, vill åka på en romantisk resa och bara ligga och sola och bada, och ev boka en moppe och åka runt och kolla in ön. Får dåligt samvete men ändå inte.        

• Svar på tråden Utomlands resa!
  • Anonym (Jill)

Suck för alla dessa bonusmammor som sitter och klagar över att det finns barn som vill åka med.Vill inte din sambo ha med sina barn?

• Sweet life

Antingen åker ni på er "vecka" MED barnen. Eller så åker ni när barnen inte är hos er, utan barnen.

Jag ser inte problemet att man inte tar med barnen. Oavsett om det är dina, mina eller våra. Huvudsaken är att du och sambon är på samma plan och att ni förklarar för barnen varför. Sen är det väl jävligt osmidigt att boka när barnen är närvarande och prata om det.

• Anonym (M)
    Anonym (Jill) skrev 2013-06-11 21:38:33 följande:
    Suck för alla dessa bonusmammor som sitter och klagar över att det finns barn som vill åka med.Vill inte din sambo ha med sina barn?

För det första anser jag mig inte som någon bonusmamma då jag och sambon bara varit sambos 2 månader och varit tillsammans 5 månader.

Sambon vill åka på en barnfri resa ja.. Vad är det för fel med det ? Vet att han och barnens mamma var iväg på resor själva visserligen innan de fick barn men ändå. 
  • Aimee68

Såklart ni måste kunna åka utan barnen. Ni är ju fortfarande i nyförälskelsestadiet ju, Hade kanske vart skillnad om ni varit tillsammans några år el så. Ni hinner med att åka med dem i framtiden. Ha inte dåligt samveteSolig

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Morran01

ÅK!!! Din sambo kan göra en resa med sina barn någon annan gång

• Respekt
    Morran01 skrev 2013-06-11 22:22:00 följande:
    ÅK!!! Din sambo kan göra en resa med sina barn någon annan gång

Håller med
  • Anonym (absolut)

Självklart kan ni åka utan barn, det är inget konstigt alls! 
    Nu var det lite olyckligt att barnen hörde planerna osv. i annat fall hade de inte brytt sig, det hade blivit samma sak om ni planerat ett besök på Tjernobyl, dom hade velat vara med på det också Flört

Ni har ju bara varit tillsammans i 5 månader och redan bott ihop i två, det är oerhört snabbt... Ni befinner er i den allra första rosenröda förälskelsefasen där allt bara handlar om att få spendera tid tillsammans. Ni kommer snart till de andra faserna också, men dom brukar man i regel gått igenom redan innan man flyttar ihop.
    Du ser dig inte som en bonusmamma bara för att ni bara bott ihop i två månader säger du? Visst, du behöver inte vara någon bonusmamma, däremot måste det finnas en ömsesidig respekt mellan de som bor tillsammans och det innefattar även hans barn när de är där?
    Passa på att gå igenom med din kille hur ni ser på ert samboliv och vilka förväntningar som finns, för att det ska fungera smärtfritt krävs det att ni har samma värderingar.

• Ess
    Anonym (M) skrev 2013-06-11 21:56:10 följande:

För det första anser jag mig inte som någon bonusmamma då jag och sambon bara varit sambos 2 månader och varit tillsammans 5 månader.

Sambon vill åka på en barnfri resa ja.. Vad är det för fel med det ? Vet att han och barnens mamma var iväg på resor själva visserligen innan de fick barn men ändå. 
    Inget fel att ni reser själva. Ha det så kul.
    Ni kan ju boka in något kul som barnen vill göra när det är er/hans tur att ha dem på sommaren.
  • Brumma

Klart man kan åka utan barn!
    Vi har åkt både utan bonusbarn (innan vi fick egna), utan varken bonus eller gemensamma samt hela familjen ihop - precis som i vilken familj som helst.
    Även i kärnfamiljer åker de vuxna utan barn...
    Stör mig på att "reglerna" är annorlunda bara för att man bor med ngn som inte är förälder till barnet...

• mamaleona

Klart ni kan o ska åka utan barn. Levt nyfamiljsliv i över tio år med mina dina o vårt barn. Resor gör vi 2-3 /år och rest både på tumis och i olika konstallationer - mina barn kommit med, ett barn kommit med, en hans o ett mitt kommit med osv osv. Man har rätt till olika resor, så är det bara. Däremot - för att  frångå sakens kärna - måste jag bara få kommentera att ni onödigt snabbt flyttade ihop då det finns barn med i bilden. Där har jag alltid varit bestämd. För bästa möjliga slutresultat (dvs=en nyfamilj som fungerar BRA) löns det att gå framåt långsamt o ge tid o åter TID. För barnen är det stor kris att föräldrarna separerar, det tar tid för dom att finna sig i den nya situationen att det skett en skilsmässa, sen att det ev kommer in en ny partner i bilden tar åter flera månader, att denna person ska FLYTTA IN tar sin tid (här har det ofta gått 2 år om man tar de i barnens takt). Så finns de dessutom dom som ska få baby efter 7-8månader - huhu säger jag. Inte det minsta respekt o att ge tid åt barnen som redan finns. För hela processen från skilsmässa - ny partner - sambo - ny bebis går det ofta flera ÅR om man gör detta på rätt sätt. Men den saken hörde ju inte hit, är dock en jätteviktig poäng i dessa nyfamiljstider när det ofta blir en ny separation o man funderar varför det sket sig så att säga - då hittar man ofta svaret i denna kedja. Men resa kan ni visst ensamma enligt min åsikt. Lycka till o ta de lugnt.

Svar på tråden Utomlands resa!