• Anonym (M)

Utomlands resa!

Jag har pricis blivit sambo men en kille som har två barn. Jag längtar så oerhöt mycket på att få resa till ett varmt land men mannen i mitt liv. Vi har börjat kolla på en resa till Grekland som det trolivis kommer bli bokad i kväll.
    Sambons barn är här just nu och hörde våran dialog och blev jätte besviken på att dom inte ska med.
    Jag känner att jag inte vill ha barnen med, vill åka på en romantisk resa och bara ligga och sola och bada, och ev boka en moppe och åka runt och kolla in ön. Får dåligt samvete men ändå inte.        

• Svar på tråden Utomlands resa!
  • Ess
    Anonym (Jill) skrev 2013-06-11 21:38:33 följande:
    Suck för alla dessa bonusmammor som sitter och klagar över att det finns barn som vill åka med.Vill inte din sambo ha med sina barn?
    Hade han enbart velat göra saker med sina barn, då hade han nog knappast flyttat ihop med ts.
    Varför måste man alltid vilja ha barnen med sig? 
  • Ruffa
    Anonym (Jill) skrev 2013-06-11 21:38:33 följande:
    Suck för alla dessa bonusmammor som sitter och klagar över att det finns barn som vill åka med.Vill inte din sambo ha med sina barn?

Suck för alla dessa som klagar på bonusmammor för att de vill åka på en resa ensam med sin man.

Som om inte biologiska föräldrar gör samma sak. Men då är det helt plötsligt ok att åka utan sina egna barn, och då heter det att man behöver egen tid för varandra för att vårda förhållandet.  

Men usch och fy om man vill göra samma sak men utan någon annans barn. 

SUCK!!
  • Ruffa
    Aimee68 skrev 2013-06-11 22:10:21 följande:
    Såklart ni måste kunna åka utan barnen. Ni är ju fortfarande i nyförälskelsestadiet ju, Hade kanske vart skillnad om ni varit tillsammans några år el så. Ni hinner med att åka med dem i framtiden. Ha inte dåligt samveteSolig
    Har man varit tillsammans några år behöver man nog mer än någonsin åka på resa utan barn, när slitningarna börjar komma. 
  • h8him

Så länge pappan åker på resan med Ts när han inte har barnen så är det inget problem. Skulle han däremot strunta i barnen för att åka så blir det galna signaler till barnen.

De kan väl åka med en annan gång?

• Aimee68
    Ruffa skrev 2013-06-12 11:57:31 följande:
    Har man varit tillsammans några år behöver man nog mer än någonsin åka på resa utan barn, när slitningarna börjar komma. 

Ja kanske det, men även i början av ett förhållande då det inte ens är TS barn. Inte konstigt alls. Sen behöver det väl inte bli slitningar alls i ett förhållande. Beror på hur sammansvetsad man är. Våra ungar följer alltid med på våra resor och jag skulle faktiskt inte vilja åka utan dem en vecka. Däremot nån weekend. Men det är väl olika från familj till familj. Vill de åka själva så är det inte konstigt tycker jag.
    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Anonym (annat)

Ni eller pappan får ju ta och hitta på något annat kul med barnen i sommar, nåt som de gillar, så res ni själva nu och njut av solen, värmen och varandra :) 

Jag är biomamma som lever själv med mitt barn och jag reser en hel del. Ofta är barnet med men det blir resor även utan barnet och då är barnet hos sin pappa under tiden. Och barnet vet om att jag reser iväg utan barnet, men barnet får ändå resa med mig så barnet tycker det är helt ok att inte varje gång få följa med. 

• M166

Klart det går att åka utan barnen. Skulle inte heller palla med andras ungar 24/7 på ett litet hotellrum i ett främmande land efter att ha "levt med dem" i 3 månader. Pappan kan åka med sina barn någon annan gång.

• Ruffa
    Aimee68 skrev 2013-06-12 15:11:45 följande:

Ja kanske det, men även i början av ett förhållande då det inte ens är TS barn. Inte konstigt alls. Sen behöver det väl inte bli slitningar alls i ett förhållande. Beror på hur sammansvetsad man är. Våra ungar följer alltid med på våra resor och jag skulle faktiskt inte vilja åka utan dem en vecka. Däremot nån weekend. Men det är väl olika från familj till familj. Vill de åka själva så är det inte konstigt tycker jag.
    Ja absolut då med!
  • Anonym (Biobonus)

Jag är både bio och bonusmamma. Vi åker på semester ibland utan barn och ibland med. Inget konstigt med det. Åk ni med gott samvete. Barnen kan väl få följa med på nästa resa istället.

• Anonym (klart ni ska!)

Självklart ska ni åka på en mysig barnfri resa under en vecka då barnen är hos mamman. Dock klantigt av er att planera den så barnen hörde. Sen får ni väl se till att göra något annat kul med barnen, alternativt att pappan själv gör det.

Svar på tråden Utomlands resa!