• Anonym (M)

Utomlands resa!

Jag har pricis blivit sambo men en kille som har två barn. Jag längtar så oerhöt mycket på att få resa till ett varmt land men mannen i mitt liv. Vi har börjat kolla på en resa till Grekland som det trolivis kommer bli bokad i kväll.
    Sambons barn är här just nu och hörde våran dialog och blev jätte besviken på att dom inte ska med.
    Jag känner att jag inte vill ha barnen med, vill åka på en romantisk resa och bara ligga och sola och bada, och ev boka en moppe och åka runt och kolla in ön. Får dåligt samvete men ändå inte.        

• Svar på tråden Utomlands resa!
  • Anonym (bonusmamma,mamma)
    Anonym (M) skrev 2013-06-11 21:36:38 följande:
    Jag har pricis blivit sambo men en kille som har två barn. Jag längtar så oerhöt mycket på att få resa till ett varmt land men mannen i mitt liv. Vi har börjat kolla på en resa till Grekland som det trolivis kommer bli bokad i kväll.
    Sambons barn är här just nu och hörde våran dialog och blev jätte besviken på att dom inte ska med.
    Jag känner att jag inte vill ha barnen med, vill åka på en romantisk resa och bara ligga och sola och bada, och ev boka en moppe och åka runt och kolla in ön. Får dåligt samvete men ändå inte.        
  • Anonym (bonusmamma,mamma)

Vi ha gjort så att vi åker på en semester den veckan som sambon pojk e hos oss..... men sen har vi ett gemensammt barn på snart 8 månader å han kommer få följa med på semstern som vi gör den veckan som sambons pojk inte e här.... då vi tycker att han är för liten å va utan oss 1 vecka...

• Anonym (lisa)

Jag tycker ni har startat ert förhållande hur galet som helst genom att flytta ihop efter en kvart typ!

Sen vill du nu fortsätta i samma anda genom att utesluta barnen på semestern. .....

Det kan troligen bli stora problem i framtiden med barnen efterssom du/ni gör såhär!

Ta med barnen är mitt råd!!!!!!

• Ruffa
    Anonym (klart ni ska!) skrev 2013-06-13 10:07:18 följande:
    Självklart ska ni åka på en mysig barnfri resa under en vecka då barnen är hos mamman. Dock klantigt av er att planera den så barnen hörde. Sen får ni väl se till att göra något annat kul med barnen, alternativt att pappan själv gör det.
    Vadå klantigt? Ska de låtsas inför barnen att de inte gör något roligt utan dem utan bara sitter och väntar på att de ska dyka upp nästa gång?
    Vad ger det för signaler?

Barn måste väl få lära sig att tackla frustrationer för att klara av livet som vuxna.
    De ville följa med, de fick inte den här gången, de blev besvikna. Jaha?

• Ruffa
    Anonym (lisa) skrev 2013-06-13 10:55:33 följande:
    Jag tycker ni har startat ert förhållande hur galet som helst genom att flytta ihop efter en kvart typ!

Sen vill du nu fortsätta i samma anda genom att utesluta barnen på semestern. .....

Det kan troligen bli stora problem i framtiden med barnen efterssom du/ni gör såhär!

Ta med barnen är mitt råd!!!!!!

Jag ser inte att TS skrivit någonstans om hur länge de varit tillsammans innan de blev sambos?

I vilken anda menar du att de fortsätter, och vart läser du att pappan vill ha med barnen på den här semestern?

I o m att du verkar ha psykologikunskaper - vilka framtida problem väntar dem pga att barnen är hemma hos sin mamma den här veckan?

Skulle gärna vilja veta för jag och min man åker ganska ofta på semester tillsammans utan hans son. Då är sonen hemma hos sin förälder och har det bra.   
  • missan75
    Ruffa skrev 2013-06-13 11:25:56 följande:
    Jag ser inte att TS skrivit någonstans om hur länge de varit tillsammans innan de blev sambos?

I vilken anda menar du att de fortsätter, och vart läser du att pappan vill ha med barnen på den här semestern?

I o m att du verkar ha psykologikunskaper - vilka framtida problem väntar dem pga att barnen är hemma hos sin mamma den här veckan?

Skulle gärna vilja veta för jag och min man åker ganska ofta på semester tillsammans utan hans son. Då är sonen hemma hos sin förälder och har det bra.   

Det står, de har varit ihop i 5 månader och varit sambos i 2. I något av hennes första inlägg.
  • missan75
    Anonym (M) skrev 2013-06-11 21:56:10 följande:

För det första anser jag mig inte som någon bonusmamma då jag och sambon bara varit sambos 2 månader och varit tillsammans 5 månader.

Sambon vill åka på en barnfri resa ja.. Vad är det för fel med det ? Vet att han och barnens mamma var iväg på resor själva visserligen innan de fick barn men ändå. 
  • Ruffa
    missan75 skrev 2013-06-13 11:30:18 följande:

Det står, de har varit ihop i 5 månader och varit sambos i 2. I något av hennes första inlägg.

Ok, missade det inlägget.

Jag tycker nog ändå inte det har med saken att göra, vi vet inget om det har påverkat barnen på något negativt sätt.
    Min mans ex flyttade ihop med sin nuvarande man efter ca 6 mån, och det har inte märkts någon negativ reaktion från sonen. Tvärtom - sonen och mammas man verkar vara de bästa av vänner.  
  • Anonym (lisa)
    Ruffa skrev 2013-06-12 11:55:53 följande:

Suck för alla dessa som klagar på bonusmammor för att de vill åka på en resa ensam med sin man.

Som om inte biologiska föräldrar gör samma sak. Men då är det helt plötsligt ok att åka utan sina egna barn, och då heter det att man behöver egen tid för varandra för att vårda förhållandet.  

Men usch och fy om man vill göra samma sak men utan någon annans barn. 

SUCK!!
    Jag tycker verkligen inte det är okej heller när biologiska föräldrar gör så!
  • Fanny b
    Anonym (lisa) skrev 2013-06-13 11:45:26 följande:
    Jag tycker verkligen inte det är okej heller när biologiska föräldrar gör så!

Varför inte? Som jag ser det är det inget fel med detta under förutsättning att föräldrarna även har råd att senare ta med barnen på en resa. I en familj kan det vid olika tidpunkter finnas behov för resor där hela familjen inte reser tillsammans. Föräldrarna kan vilja åka på en romantisk resa utan barn. Om ena föräldern och barnet har intressen som de övriga i familjen inte har kan de åka på en semester där de utövar detta intresse.
Svar på tråden Utomlands resa!