• BillaGardin

nygravida i Västerås :)

Hej
    Jag har precis plussat med vårt tredje lilla mirakel så vi väntar alltså ett liten februari bebis... 
    Det skulle vara kul att följas åt, diskutera, jämföra, fråga  eller bara prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-13 12:24
    Jag är i första trimestern såklart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-29 19:38
    Nu är jag inne i v 12 :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-10 13:54
    Bf-lista
    Vartjagängår 3/2
    sabiina 3/2
    EN84 8/2
    BillaGardin 14/2
    lillan021 19/2
    Mallan276 19/2
    lattebebis 1/3
    Novali 2/4
    Lakrits 2/4
    Suess 18/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-10 17:42
    Tessou 18/2
    johanna8602 26/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-11 14:32
    Lokesmammi 1/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 11:03
    Novali 5/4
    Boarder 14/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-14 18:01
    nejny 7/2

• Svar på tråden nygravida i Västerås :)
  • Boarder
    LokesMammi skrev 2014-05-02 20:08:43 följande:
    Va bra! =)

Men va konstigt! Sånt borde hon kunna känna, tom en bm student som känt på min mage kände huvudet ner på båda besöken........

Hoppas din bebis vänder sig själv. Har du känt nån kullerbytta? Jag kände två innan förrförra bm besöket när studenten sa att huvudet är neråt! Bebisarna har ju till v 35 på sig o vända sig ner sa min bm. =)

Tycker oxå det borde kännas hur barnet ligger, men jag har förtroende för denna bm då hon är äldre o har mkt erfarenhet, jobbar på förlossningen o verkar väldigt kompetent i alla de svar hon ger mig. (Har bytt från min förra till henne) Tror bebisen fortfarande kan snurra runt o att det är därför hon är lite osäker. Jag har läst nånstans att som omföderska kan det ta ända tills värkarna sätter igång innan den fixerar sig.

Ska iaf på koll om ca en vecka, så hoppas bebis vill samma sak som jag vill. :))
  • Boarder
    MajaK skrev 2014-05-02 22:05:49 följande:
    Det blir bra oavsett ska du se. Molly blev rätt bra fast hon kom med snitt

Tvivlar jag inte på :))

Tänker mer att alla praktiska omständigheter blir lättare o går snabbare efter man har fött vaginalt.. o att det blir en större apparat och med större risker vid ett snitt. Allmänt krångligt bara.

O eftersom min förra förlossning gick så bra (vågar man säga så ;)) så ser jag typ fram emot att göra det igen. Fast ännu bättre :)
  • LokesMammi
    Boarder skrev 2014-05-04 19:56:00 följande:

Tycker oxå det borde kännas hur barnet ligger, men jag har förtroende för denna bm då hon är äldre o har mkt erfarenhet, jobbar på förlossningen o verkar väldigt kompetent i alla de svar hon ger mig. (Har bytt från min förra till henne) Tror bebisen fortfarande kan snurra runt o att det är därför hon är lite osäker. Jag har läst nånstans att som omföderska kan det ta ända tills värkarna sätter igång innan den fixerar sig.
    Ska iaf på koll om ca en vecka, så hoppas bebis vill samma sak som jag vill. :))

Bebisen "ska" vara vänd neråt v 35 men fixrad behöver den inte vara förrän på förlossningen. Har jag också hört som omföderska o min bm sa att det stämmer.
    Får hoppas på att din bebis lyder dig! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi

Får man liberoväskan nu på bb i v-ås?
    Fick nån påse med saker i som inte var libero när vi var på 48h kollen för 3 år sedan.

• annahjelm
    LokesMammi skrev 2014-05-08 20:48:56 följande:
    Får man liberoväskan nu på bb i v-ås? Fick nån påse med saker i som inte var libero när vi var på 48h kollen för 3 år sedan.

Man får en tygpåse med olika prylar..bl..a fr Pampers :)
  • LokesMammi
    annahjelm skrev 2014-05-08 20:56:13 följande:

Man får en tygpåse med olika prylar..bl..a fr Pampers :)

Ok.
    Mejlade libero igår men inte fått svar av dom ännu.
  • WasaE

Det är väl Pampers som man får från Babyproffsen och sen en babybox från "Baby-to-be" (?) från apoteksgruppen. Ska väl vara en från Libero på fl. (Fick iaf en när dottern föddes -09) Så jag räknar med att få en på fl.

• annahjelm
    WasaE skrev 2014-05-09 19:57:02 följande:
    Det är väl Pampers som man får från Babyproffsen och sen en babybox från "Baby-to-be" (?) från apoteksgruppen. Ska väl vara en från Libero på fl. (Fick iaf en när dottern föddes -09) Så jag räknar med att få en på fl.

Jag födde 26e april -13 och då fick man en tygpåse med olika saker t.ex blöjprover badtvål våtservetter Sen va det nån tidning och cd skiva fr kyrkan om jag inte minns galet :) strumpor till bebis va det också! Haha
  • MajaK
    LokesMammi skrev 2014-05-08 20:48:56 följande:
    Får man liberoväskan nu på bb i v-ås?
    Fick nån påse med saker i som inte var libero när vi var på 48h kollen för 3 år sedan.
    Nope, det e pampers man får nu. En tygpåse med lite småsaker o ett helt paket pampers strlk 1.

Har läst att man ska kunna säga till så ska man få Liberoväska men vet inte om alla sjukhus har dem. Jag frågade iaf aldrig för jag föredrar pampers i de minsta storlekarna, tycker att de e mjukare o sitter bättre =)
  • Boarder
    MajaK skrev 2014-05-10 09:07:20 följande:
    Nope, det e pampers man får nu. En tygpåse med lite småsaker o ett helt paket pampers strlk 1.

Har läst att man ska kunna säga till så ska man få Liberoväska men vet inte om alla sjukhus har dem. Jag frågade iaf aldrig för jag föredrar pampers i de minsta storlekarna, tycker att de e mjukare o sitter bättre =)

Det känns ju ganska tryggt att ha en backup om man missat nåt själv!

Dom här små startkitten kan man nästan kalla för första hjälpen-kit. För alla glömska, ovetandes men välviljandes förstagångsföräldrar kommer storebror staten och rycker in och räddar oss från röda babystjärtar och torrfläckar. För samhällsnyttan! :))

Hur är det med er förresten MajaK? Fortfarande kvar i bebisbubblan? :)
Svar på tråden nygravida i Västerås :)