• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Eilem
    Elas skrev 2013-07-08 0j:35:57 följande:
    Har ont så jag inte kan sova.. Inte så att det är olidligt på något sätt utan mer så att det håller hjärnan vaken... Är set på G? Inbillar jag mig bara? Vad är detta? Hummm...

Jag tror du är på G. Ingen sjukdom med dålig mage. jag var dålig i 5 veckor innan Bf med sonen. Nu när du är så nära så tror jag det är i gång. men hoppas du får i dig mer mat, så du får nån enrrgi.
  • Elas

Blir så kluven. Var inne på förlossningen nu och de sa att det var 2cm kvar av tappen och att jag inte hade öppnat mig något. Hon kunde inte säga om jag skulle föda imorn eller om 4veckor. Känns bara förnedrande mot mig själv att jag åkte in..

• Eilem
    Elas skrev 2013-07-08 06:59:33 följande:
    Blir så kluven. Var inne på förlossningen nu och de sa att det var 2cm kvar av tappen och att jag inte hade öppnat mig något. Hon kunde inte säga om jag skulle föda imorn eller om 4veckor. Känns bara förnedrande mot mig själv att jag åkte in..

Det ska du inte göra, nu vet du ju lite mer. Bebisen kommer att komma, varjr dag är en dag närmare. Låter som en klen tröst men det är sant
  • Eilem
    Selina02 skrev 2013-07-08 10:29:57 följande:
    Födde idag ca 6.20 efter 6 h på fl. Pojke 3,2 kg 52 cm. Kommer med mer info sen

Stort Grattis
  • Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-07-08 10:29:57 följande:
    Födde idag ca 6.20 efter 6 h på fl. Pojke 3,2 kg 52 cm. Kommer med mer info sen

Selina02 stort grattis

Elas: jag har också haft jätteont inatt och varit vaken praktiskt taget sen 03... Velade om jag skulle åka in till FL eller inte men känner som du att det nästan känns förnedrande om man inte kommer därifrån med en bebis i famnen så nej! Jag tänker inte åka dit om det inte är så att jag har riktiga värkar som jag inte kan hantera typ... (Sen om det blir så vet jag ju inte).... Det första jag fått göra efter att jag gick upp nu på morgonen var att sätta mig på toan med lös mage, innan jag ens ätit något... Fattar inte... Ingen annan i min familj är magsjuk så jag tänker ta det som ett förberedelse tecken... Sen är frågan om när bebis vill ut... BF på fredag.. Ska till BM 14.30 idag men det känns meningslöst, vad ska jag där o göra liksom?!?!?!
  • Smuhlan

Har molvärk från (ursäkta detaljerna) snippöppningen, bak i rumpan, upp i ryggen och fram i mensmagen... Men vet inte om värken beror på att livmodern hållt på o "bråkat" inatt... Måste på toan igen... Bara druckit vatten än så länge...

• Eilem
    Smuhlan skrev 2013-07-08 11:39:21 följande:
    Har molvärk från (ursäkta detaljerna) snippöppningen, bak i rumpan, upp i ryggen och fram i mensmagen... Men vet inte om värken beror på att livmodern hållt på o "bråkat" inatt... Måste på toan igen... Bara druckit vatten än så länge...

Nu händer det grejor vad roligt! Nog har du fått innan fredag. Här är det kolugnt, har gett mig in i "operation blöjträning" så har nått annat att fokusera på
  • Smuhlan
    Eilem skrev 2013-07-08 11:58:00 följande:
    Nu händer det grejor vad roligt! Nog har du fått innan fredag. Här är det kolugnt, har gett mig in i "operation blöjträning" så har nått annat att fokusera på

Kan ju hoppas i alla fall... Mår inte bra idag! Svettas, frossar och mår illa... Suck.... Tänk om man ska bli sjuk nu?!? Det ingår inte i mina planer...

Åå blöjträning. Spännande :) hoppas det går bra :) de är så duktiga när de lär sig såna saker :)
  • Eilem
    Smuhlan skrev 2013-07-08 12:31:49 följande:
    Kan ju hoppas i alla fall... Mår inte bra idag! Svettas, frossar och mår illa... Suck.... Tänk om man ska bli sjuk nu?!? Det ingår inte i mina planer...

Åå blöjträning. Spännande :) hoppas det går bra :) de är så duktiga när de lär sig såna saker :)

När det satte igång med sonen så fick jag frossa och illamående och tydligen så är det väldigt vanligt. Minns att jag frös nå jäkulst på väg in till bb, trodde jag fått nå fel med graviditeten men bm på fl lugnade mig. Och 10h senare bar jan ute. Så jag håller tummarna att det är likadant för dig. Jo väldigt spännande då han hatar både pottan och blöjan :-P
Svar på tråden Vecka 37 i morrn