• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Mamalinda

Oj, vad det verkar hända saker för många nu. Hoppas det sätter igång snart för er. :) själv har jag sovit otroligt bra inatt. :) Det var nog behövligt efter flera nätter med dålig sömn.

• Smuhlan

Oj oj undrar vems bebis som kommer kika ut först... Här är det såååå lugnt... Inga SD eller nåt... Bara klådan som gör mig galen...

• Selina02

Värkarna avtog :-/
    Men blödningen fortsätter, så jag är inne på kontroll igen. Väntar just nu.....

• Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-07-06 10:56:15 följande:
    Värkarna avtog :-/

Men blödningen fortsätter, så jag är inne på kontroll igen. Väntar just nu.....

Tycker de borde sätta igång dig snart eftersom du blött så länge nu... Hur går det?
  • Selina02

Jag är hemma nu, hade tack och lov öppnat mig nästan 2cm, och livmoderhalsen var kortare (?). Jag fick också hinnsvepning, Jag tror, och HOPPAS, att hinnsvepningen hjälper! Någon som har provat det?

• mammabettan

Hej! Hade sammandragningar inatt, ganska regelbundet med 7 min mellan, ca 1 min långa, men sen stannade det av när jag gick upp vid 7... Slemmisen har gått först imorse o sen blodblandat nu o efter lunch har jag fått tillbaka sammandragningarna, lite mer kraftfulla också... får se var det tar vägen! :) nu testar jag ett varmt bad för att kolla om det är på riktigt eller bara förvärkar...

Selina02, vad häftigt, såg inte ditt inlägg inatt... typiskt hade varit trevligt med sällskap! :) fick hinnsvepning förra graviditeten o efter andra gången kom det igång.

• Smuhlan

Selina02 och mammabettan: ni är ju igång :) vad spännande :) Keep us updated

• Selina02

Jag fick direkt en megavärk efter hinnsvepningen, sen ca kl 12 har jag haft värkar ca var 4:e minut som varar i knappt en minut, men de känns och jag stönar igenom värkarna!! Jag tog panodil för en halvtimme sen för att se om det är förvärkar eller inte. Panodilen har inte hjälpt, jag är så glad att jag har ont! Men mellan värkarna har jag det ok. Jag tänkte avvakta till 20.00 och ringa till fl om det fortsätter så här, vad tycker ni? Hur länge ska man va hemma??

Lycka till mammabettan!! Och ni andra såklart!!

• Selina02

Ska man helst upp och röra på sig eller ligga och vila? För att det ska vara effektivt med öppningen?

• Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-07-06 15:42:22 följande:
    Ska man helst upp och röra på sig eller ligga och vila? För att det ska vara effektivt med öppningen?

Effektivt för öppningen är att man håller sig upprätt... Här du en pilatesboll? Sitt på den och gunga/studsa.... Åååå jag tror du får bebis inatt!!! Spännande!!!
Svar på tråden Vecka 37 i morrn