• bellan

Lykke som pojknamn?

Jag har funderat endel kring pojknamn som inte låter så "pojkiga" och har nu funderat på namnet Lykke. Jag vet att det är nog menat som ett tjejnamn, men om man tittar på SCB namnstatitik så finns det 13 stycken som heter Lykke som tilltallsnamn och som är pojkar.

Om namnet helt och hållit varit ett flicknamn så hade jag inte döpt barnet till det. Men nu finns det ju pojkar som har det som namn med..

Har ni några andra förslag på namn som inte låter så grabbiga?  

• Svar på tråden Lykke som pojknamn?
  • bellan
    Mathilda09oochIsabella11 skrev 2013-06-14 13:03:32 följande:
    Tänker mest på det som ett flicknamn, men när man tänker efter är det ett riktigt gulligt pojknamn.
    Jag vet, man får liksom smälta det lite.. Men jag tycker nog att det är mer ett flicknamn egentligen. Men det är himla fint som pojknamn också! 
  • bellan
    werner skrev 2013-06-14 13:07:15 följande:
    Noa är ju ett pojknamn som jag tycker ser mer ut som ett flicknamn.... Kim? Lykke tycker jag passar bra på en pojke - även om jag inte tänkt det som ett pojknamn innan.
    Haha va lustigt, min andra son heter Noah :) Kim heter så många i min egen ålder så det skulle bara kännas märkligt!
  • bellan

Om det hade varit vanligare så hade jag nog övervägt det! Men som endel säger.. På en vuxen man. Nja. 
    Men jag har några andra förslag!
    Vad  tycker ni om dessa?

odd
    vendel
    elis
    lykke
    pim
    malte
    eli
    knut
    henry
    otto