Linnea77 skrev 2013-07-08 15:32:12 följande:
Enligt min läkare fick jag ingen ÄL , ändå vill han att jag idag börja med min 3 enkelkur fast med vul denna omgång. Han ville även jag i fem dagar ta fragminsprutor istället för trombyl?! Varför vet jag inte! Men han ville köra på med enkel. Kan kanske ha att göra med att jag för 6 pr sedan blev gravid på enkelkur samt att jag förra kuren fick buksmärtor pga äggblåsorna. Men jag skall försöka släppa mina tankar o funderingar som kretsa 80% av dagen. Vem vet kanske detta räcker o kicka igång min sovande kropp!Hur känns det för dig? Är det samma dos som innan, har din läkare sagt ngt om den sena ÄL? Då ligger vi ungefär i samma fas du o jag. Har dag 5 idag!! Ang din ÄL som kom sent, så gjorde min det då för 6 pr sedan fast blodprovet visade att jag ej haft ÄL så blev jag gravid efter provet togs. Misstänker att jag även hade ÄL denna månad fast dag 24-25 ngt!
Fragminsprutor? Trombyl? Vad är det? För att ägget ska släppa? Något sådant får inte jag?
Det är samma dos som innan. Jag har faktiskt ingen speciell läkare, jag har fått olika varenda gång. Det började med att jag fick träffa samma två ggr när vi började utredningen, sen slutade hon. Därefter har det varit olika varje gång... Ska ta upp det med den jag träffar på fredag, då ska jag gå till akuten för att efterfråga ett VUL. Det finns tydligen inga läkare...?! Inte helt optimalt,,,
Att jag fick äl på dag 28 baserar jag på älstickor, samt att jag fick mens efter förstås...vilket stämmer med den värk jag hade och brukar ha i samband med äl.
Jobbigt detta är, med väntande, räknande och tänkande!!!