Linnea77 skrev 2013-06-14 18:31:25 följande:
Håller tummarna för er! Kan man ha ägglossning så sent som dag 24-25 tror ni? Ja jag äter trombyl nu innan o fragmin om jag plussar. Har en utvecklad koagulationsrubbning som för många år sedan gav mig propp i moderkakan. Graviditet nr 2 behandlades jag med fragmin o det blev en lyckad graviditet. Är nu omgift sedan några år o vi hade så gärna velat ha ett barn då min make inte har några sedan tidugare heller. Inte lätt bara att vara gift med en kvinna med arkiv x kropp.
Hade du gjort utredningar i Athen? Varför? Är du därifrån el någon kompetens som inte finns här?
dag 24-25 är sent men varför inte, när har du ÄL i vanliga fall?
tar du Pergo från dag 5 som jag?
Då brukar min ÄL bli ca 5 dagar senare än vanligt.
Fick tips från en på FL om Atentråden här. Där finns en läkare som tar prover o skickar till USA
o det är prover som inte tas i Sverige. Sen behandlar han med intralipid dropp (1 gång per cykel medan man försöker) o sen under graviditeten i början ganska ofta typ 1-2 veckor emellan), Fragmin, Prednisolon, Babyaspirin.
Blodprover tar man också för att kolla hur immunförsvaret reagerar.
Men det är svårt att få tag på en läkare o VC som kan hjälpa en med detta i Sverige, trots att jag har recept o remiss o ordination från Dr D.
Jag har handeksem, Crohns, diskbråck o ryggvärk om morgonen. Det sistnämnda började någon månad efter det första missfallet för 2½ år sen, det missfallet som hände när jag fick värsta influensan någonsin dessutom, så det var nog så att kroppen reagerade mot graviditeten.
Sen har jag ju säkert en del dåliga ägg också, pga åldern, så vissa missfall kan ju vara pga det,kromosomfel.
APC resistens kollade de efter på den vanliga missfallsutredningen man får i Sverige efter 3 missfall.