• Nostalgitripp

Dåligt Telia!

Jag har haft Telia i sex års tid och varit nöjd, men nu för tiden är Halebop billigare så jag bytte till Halebop i April. Helt korrekt så fick jag en slutfaktura från Telia som jag betalade utan närmare eftertanke.

Nu har jag fått en till faktura från Telia för ett tag sen, jag la den i räkningshögen och ikväll skulle jag föra in den för betalning. Den här gången tänkte jag däremot "Borde inte förra fakturan ha varit den sista?" och började inspektera den närmare.

Det jag ska betala för är:
    Startsaldo Telia refill 100:- (jag har inget, och har heller inte haft något Telia refill).
    Abonnemangsavgift 130601-130717 49:-
    Mobilsurf 130601-130717 69:-

Ser ni datumen?

Varför ska jag betala för en tjänst jag inte kan använda? Jag har inget abonnemang eller nummer hos Telia längre. Mitt nummer tog jag med mig till Halebop så inte ens om jag skulle vilja använda Telia så skulle det vara möjlig. Detta gjorde att jag inspekterade på förra fakturan och på den har jag betalat abonnemangsavgift samt mobilsurf för 130501-130531 då jag inte heller hade Telia.

Så nu sitter jag och kan inte sova för att jag ondar upp mig och kan inte sova. Telias jävla kundtjänst öppnar inte förrän nio imorgon men då ska jag ringa på en endaste gång och fråga vad de egentligen håller på med.
  • Svar på tråden Dåligt Telia!
  • Petite Chérie

Det är inte fejk då? Tyckte jag såg något igår på aftonbladet om fejkade brev från Telia..

You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Nostalgitripp
    AngieT skrev 2013-06-15 02:21:42 följande:
    Det är inte fejk då? Tyckte jag såg något igår på aftonbladet om fejkade brev från Telia..

Nej, det är riktiga räkningar, jag kunde logga in på Telias hemsida med fakturanumret.
  • Ungakillen95

Tycker halebop är dyrare... Ifall man ringer är ett samtal på 1 minut så har dom dragit typ 5kr... Det enda bra är att man får fria sms ifall man fyller på med 200kr

• Nostalgitripp
    Ungakillen95 skrev 2013-06-15 02:38:12 följande:
    Tycker halebop är dyrare... Ifall man ringer är ett samtal på 1 minut så har dom dragit typ 5kr... Det enda bra är att man får fria sms ifall man fyller på med 200kr

Halebop rubbet kär betydligt billigare än något Telia har att erbjuda. :)
  • Petite Chérie
    Nostalgitripp skrev 2013-06-15 02:27:30 följande:

Nej, det är riktiga räkningar, jag kunde logga in på Telias hemsida med fakturanumret.
    Ah.

Men det borde ju vara ett misstag. Du kan inte göra något förrän imorgon, hur du än gör. Så det bästa du kan göra nu är att försöka få lite sömn och sedan ringa så fort du vaknar{#emotions_dlg.flower}
    You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Ungakillen95
    Nostalgitripp skrev 2013-06-15 02:42:31 följande:

Halebop rubbet kär betydligt billigare än något Telia har att erbjuda. :)
    Jo billigare än Telia är det nog allt... vette tusan vad jag har, bara nåt sim kort köpt på ica Glad
  • Ruter

Det är inte uppsägningstiden du har fått betala för nu? För på mitt är det tre månaders uppsägningstid.

• Nostalgitripp
    Ruter skrev 2013-06-15 02:51:19 följande:
    Det är inte uppsägningstiden du har fått betala för nu? För på mitt är det tre månaders uppsägningstid.

Även om det skulle vara så, så förklarar det inte det skumma "Telia refill 100:-" på fakturan. :(
  • vetlanda tjej

Vi hade Telia för några år sedan och dom slutade ALDRIG att skicka fakturor på något antivirus program som vi inte hade använt!
    Varje gång jag ringde så beklagade som sig och vi skulle riva fakturan men kom igen månaden efter likt förbannat!
    Höll på så i 6 månader!

• Valkyria75

Får du även fakturor från halebop då? För halebop tillhör ju Telia så annars är det kanske därför du får fakturor därifrån?

• Nostalgitripp
    Valkyria75 skrev 2013-06-15 07:10:51 följande:
    Får du även fakturor från halebop då? För halebop tillhör ju Telia så annars är det kanske därför du får fakturor därifrån?

Har refillkort hos Halebop.
  • Valkyria75
    Nostalgitripp skrev 2013-06-15 07:31:21 följande:
    Har refillkort hos Halebop.

Då kanske det är halebops retfull du fick betala för och det andra är ditt gamla abonnemangs uppsägningstid?
  • Valkyria75
    Valkyria75 skrev 2013-06-15 07:36:38 följande:
    Då kanske det är halebops retfull du fick betala för och det andra är ditt gamla abonnemangs uppsägningstid?

Refill inte retfull...
  • Nostalgitripp
    Valkyria75 skrev 2013-06-15 07:36:38 följande:

Går inte heller ihop eftersom Halebop inte skulle ta någon avgift för detta. :(
  • Ruter
    Nostalgitripp skrev 2013-06-15 07:46:05 följande:
    Går inte heller ihop eftersom Halebop inte skulle ta någon avgift för detta. :(

Men det 100 kr är ju Isåfall laddat på kontantkortet och det måste man ju betala för. De kan inte bJuda på.
Svar på tråden Dåligt Telia!