• Fluffisarna

Hur mycket köpte ni ert hus för?

Tycker det kunde vara intressant att se vad olika människor köpte sitt hus för. Även vad månadskostnanden blev. Vad ni fick för låneränta etc. Var man bor har förstås betydelse så det får ni gärna delge!

Vi är intresserade av ett hus (i sörmland) med utgång på 1 290 000, men det kommer säkert att sluta på över 1,5 mille vilket är det vi har lånelöfte på. *snyft*

• Svar på tråden Hur mycket köpte ni ert hus för?
  • MissMoneypenny

Vi flyttade in för en vecka sedan i vårt nya hus som vi betalade 1,5 miljoner för. En skånelänga 300 kvm + biarea på ca 100, byggt 1780 och tillbyggt senast 1980. 2,5 mil utanför Malmö. Boendekostnade borde bli si så där en 6000 kr/mån. Ca 1000 mer än vår bostadsrätt på 60 kvm i centrala Malmö. Känns nästan för bra för att vara sant...

• rundafrida

vi köpte vårt hus för 675.000 Det ligger lite utanör trollhättan. Det är lite att göra med huset, tex byta fasad och dränera. Vi har även bytt uppvärmning, eldade med olja förut men har nu kopplat in bärgvärme så nu har vi lån på 810.000 vi brukar ha en kostnad på ca 10.000 i månaden med allt..

• ninan

O vad jag önskar att vi kunde bo lite ödsligt, hur fint hus kunde det inte bli då!...
    Vi går i husköpartankar, iallafall jag, sambon är lite mer försiktig, men jag undrar hur realistisk "boendekostnadskalkylen" är som man kan räkna ut på hemnets sidor? Tycker den verkar lite väl snäll? Nån som vet?

• astri

Nu bor jag inte kvar i vårt hus längre, så jag har ingen aning om hur mkt X:et betalar i månadskostnad.
    Vi köpte vårt hus för 100.000:-. Det har dock ganska stora renoveringsbehov...
    ligger i Norrbotten.

• Meria

Huset vi småkikat på kostar 490 000 i en mindre stad i Värmland. Det blir ungefär 3-4000 i månaden. Hyr lägenhet med 5000 i mån nu så de blir lite billigare

• wellah

ninan: det är ju bankerna som räknar boendekostnaden via hemnet... står det i objektsbeskrivningen är det nog mäklaren som räknat... och dom räknar ofta vääääldigt optimistiskt.... bästa är att ha en bankkontakt som är realistisk att bolla med, våran hon är bra och ger inga fantasipriser vad gäller boendekostnad....

• FruBB

550.000:- inköpt 1997... marknadsvärde idag ca 1.2Mkr... bra investering!

• barnlängtand

Vi köpte vårt för 1,1 miljon för 2 år sen. Det är 185 kvm plus 90 kvm biarea. vi betalar mellan 5-6000 kr i månaden för räntor och amorteringar. Då har vi halva bottenlånet bundet, andra halvan + topplånet rörligt.

• Jenny70

1994 köpte jag & mitt ex vård fd hus för...290 000:-!!! För ett år se´n köpte jag & min nuvarande sambo detta för 2 mille! En viss skillnad...

Svar på tråden Hur mycket köpte ni ert hus för?