• Bromma22

50-tals klädsel - ombytta roller.Hjälp.

Jag ska på fest med 50-talstema. Jag tyckte att det verkade trist med jeans o T-shirt, ev skinnjacka och min flickvän tyckte då att jag kunde gå som tjej istället.
    Det blev som en utmaning så jag frågar här efter tips hur jag då ska klä mig istället för att be min flickvän om tips o råd. Ska jag gå som tjej så får det bli en överraskning för henne.
    Så hjälp med hur man blir en 50-tals brud utan att ruinera sig.. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-15 17:26
    Vilken sorts klänning ska jag leta efter och vad är mer förknippat med 50-talet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-21 11:27
    Och nu när inköpen nästan är gjorda så börjar jag oroa mig för hur jag ska bli bemött - kanske inte alla som kan förhålla sig till en man som klär sig som söt tjej.
    Så dags kan man tycka men tror ni som läser detta att oron är befogad?

• Svar på tråden 50-tals klädsel - ombytta roller.Hjälp.
  • Bromma22

Jag tänker att du behöver skaffa dig en prickig klänning och till den en matchande kofta..

• Locas

En söt blus och kjol som är hög i midjan?
    Glöm inte eyeliner och rött läppstift ;)

• Dixie
    Bromma22 skrev 2013-06-15 20:30:39 följande:
    Jag tänker att du behöver skaffa dig en prickig klänning och till den en matchande kofta..

Varför svarar du dig själv?
  • Bromma22

Det är väl ändå så att en kjol från 50-talet bör stå ut.. Ja eller en klänning för all del?
    Liten söt kofta till eller ?

• Bromma22
    Dixie skrev 2013-06-15 20:36:13 följande:

Varför svarar du dig själv?
    Det var inte jag själv som svarade utan min flickvän som hamnade vid datorn. Kan lugnt säga att överraskningsmomentet försvann i och med det. 
    Får väl gå på inslagen väg nu och leta lämplig klädsel.. 
  • Bromma22

Tack - vid kjol på klänningen tror jag. Den du skickade var jättefin. 
    Hår o smink ja - kan bli svårt att få till bra. 

• Bromma22

Var hittar man sådana klänningar? Knappast på HM eller så? Finns det någon bra sajt?
    När jag googlar så dyker snygga klänningar upp men de är mest från bloggar.. 

• Lady Namárië

Det beror ju lite på hur mycket pengar du vill lägga. Lafrock.com har fina klänningar och en outlet på Ebay där man kan hitta grejer billigare. Pinupgirlclothing.com är dyra, men har jättefina grejer.

Ebay.co.uk skulle jag nog säga är det billigaste alternativet om du vill hitta en riktig klänning till bra pris. Hur stor är du? Det kan förstås vara lite lurigt med storlekarna för en kille. Många säljare har dock size charts som kan hjälpa dig.

Känner du att det duger med en maskeradklänning har Buttericks den här i "one size":
    www.buttericks.se/product.html/halterneckklanning

So say we all
Svar på tråden 50-tals klädsel - ombytta roller.Hjälp.