• Anonym (Beslutsunderlag)

Kvinnor: Viktighetsgrad gällande mäns kroppslängd?

Jag har en fråga till er kvinnor här gällande hur mycket ni tycker att mäns kroppslängd spelar in för att ni ska bli attraherade och intresserade. Hur mycket påverkar en mans kroppslängd hans förutsättningar att få er intresserade? Frågeställningen avser en man som är 173cm lång. Är det en längd som påverkar hans förmåga att attrahera er och om, hur mycket i så fall?

Jag vill också att ni svarar utifrån er egen attraktionsnivå, d.v.s. om ni tycker att ni är medelattraktiva, mindre attraktiva eller attraktiva, utifrån er egen ärliga bedömning.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor: Viktighetsgrad gällande mäns kroppslängd?
  • Momalicious

Jag tycker att jag är väldigt snygg och min numera make är 173. Jag är 170. Givetvis är det inget jag stör mig på eller som jag tycker gör honom mindre attraktiv. Hade vi talat om en man som var betydligt mycket kortare än mig däremot hade jag nog inte inlett något förhållande.

• 123

Jag ser väl ut som folk gör mest och är 165cm lång. Trots att jag inte är så lång själv attraheras jag vanligtvis mest av män i 2metersklassen, tycker också att blont hår och blåa ögon är riktigt hett men det är inte det det kommer an på när det blir skarpt läge.
    Jag attraheras allra mest av intellektet. 

• Vinterankan

Kan faktiskt inte svara på frågan då inget alternativ passar. Jag tycker längden har betydelse för attraktionskraften, men jag gillar kortare killar. Tycker väl att ca 175 cm är perfekt och sedan blir det mindre attraktivt om man befinner sig utanför skalan åt båda hållen. Frågeställningen utgår ju från att om man har preferenser gällande längd så är det långt som är "bra"

Vinterankan skrev 2013-06-15 16:31:30 följande:
    Kan faktiskt inte svara på frågan då inget alternativ passar. Jag tycker längden har betydelse för attraktionskraften, men jag gillar kortare killar. Tycker väl att ca 175 cm är perfekt och sedan blir det mindre attraktivt om man befinner sig utanför skalan åt båda hållen. Frågeställningen utgår ju från att om man har preferenser gällande längd så är det långt som är "bra"

Jag tycker det framgår att frågeställningen utgår ifrån hur kvinnor skulle se på en man som är 173 cm i jämförelse med hur de ser på andra män som är längre. Sen utifrån det svara på om mannen som är 173 cm skulle ha några nackdelar eller ha samma förutsättningar som andra män oavsett längd.  
  • Anonym (tjejen)

Vad ska man svara om man anses vara en snygg tjej av killar i allmänhet och man föredrar kortare killar. Alltså en kille som är 173 behöver vara mindre snygg än en längre för att jag ska attraheras? TS?

Anonym (tjejen) skrev 2013-06-15 16:43:33 följande:
    Vad ska man svara om man anses vara en snygg tjej av killar i allmänhet och man föredrar kortare killar. Alltså en kille som är 173 behöver vara mindre snygg än en längre för att jag ska attraheras? TS?

Då får du skriva det här som ett inlägg.
  • mepetite

jag är 163 och min man 186 cm, vilket är perfekt. hans långa och muskulösa kropp ger en känsla av trygghet, överbevakande. så ja, längden har alltid varit viktig för mig och vid attraktion, men även att killen är grov. inte en pinne med den längden.

• Anonym (snyggt)

Varför finns det inget positivt alternativ att välja? Alltså att en kille på 173 blir mer attraktiv i ens ögon?

Jag gillar inte långa killar tex. Tycker inte det är speciellt attraktivt. Dom killar jag haft som varit runt 175 har varit helt perfekta.

Anonym (snyggt) skrev 2013-06-15 17:23:26 följande:
    Varför finns det inget positivt alternativ att välja? Alltså att en kille på 173 blir mer attraktiv i ens ögon?

Jag gillar inte långa killar tex. Tycker inte det är speciellt attraktivt. Dom killar jag haft som varit runt 175 har varit helt perfekta.

Jag tänkte inte på att ta med ett positivt alternativ, av anledningen att jag är rätt säker på att det är försvinnande få som tycker så. Antingen kan man svara att längden (173cm) inte har betydelse eller så får man skriva i ett inlägg vad man tycker.
  • HannaS86

Jag är 172cm så för mig spelar det stor roll. Jag attraheras av män som är längre än mig själv och då ofta 5-10cm längre, minst. 

Svar på tråden Kvinnor: Viktighetsgrad gällande mäns kroppslängd?