Anonym (samma) skrev 2013-06-16 20:28:12 följande:
Åh vad jag känner igen mig!! Hoppas på att det med små små steg åt rätt håll plötsligt känns som det går åt rätt håll.... Hur länge sedan är det ni bröt med varandra? Träffas ni nån gång tillsammans med sonen? Jag har hela tiden tänkt att vi ska kunna göra saker tillsammans även sedan jag flyttar (ja för det är jag som flyttar trots att det är han som är osäker på sina känslor och inte vet vad han vill....) men sen tänker jag ibland att det kanske är bäst att se så lite som möjligt av varandra för att vänja sig vid ett liv utan varandra.... Ibland önskar jag att han skall vakna till liv och fatta vad han sysslar med som väljer bort oss men samtidigt ser jag fram emot att leva ett liv utan att behöva tassa på tå för hans humör osv....
Vi bröt med varandra i början av året. Sen hoppades jag länge och väl att han också skulle komma till insikt (det var HAN som gick bakom ryggen på mig, det var han som ljög, det var HAN som svek. Jag var bara arg och ledsen). Att han skulle inse vad han gick miste om..
Vi umgicks hela vintern, gjorde saker ihop med sonen och så. Men sen kom jag på honom med att snacka skit om mig till andra brudar, som han flirtade med också, och då bröt vi helt! Jag ville inte umgås med en karl som beter sig så mot mig! Så jäkla respektlöst!
Han sa hela tiden att "vi får se vad som händer i framtiden", och det säger han fortfarande! Men förhoppningsvis börjar jag komma ifrån alla falska förhoppningar, och börjar bygga upp mig själv! Jag VILL inte tillbaka till allt det han utsatte mig för, all den smärtan! Och han skyller sitt beteende på att vi inte hade det bra! Men hade han kanske lagt lite mer energi och engagemang i vårt förhållande, istället för att vända sig till andra hela tiden, så kanske vi hade haft det bättre också!?
Och ja, jag har varit arg! Vi har tjafsat mycket! Men det finns orsaker till det också! Jag inser mer och mer varifrån min besvikelse och ilska kom ifrån, varför jag mådde så!
Visst finns det små förhoppningar kvar i mig. Men jag VET också, att han skulle behöva gå i terapi och göra ett STORT jobb med sig själv, om vi någonsin skulle få det att fungera. Det är han inte villig till, och han har ju inte heller känslor kvar för mig, så varför skulle han göra det??
Nej, jag är värd någon bättre! Omsorg, tillit, ömsesidig kärlek och respekt är sånt som krävs för att få det att fungera! Det har jag insett nu, efter många timmars terapi, att det hade vi inte i vårt förhållande! Och det är inte bara mitt fel, det är MINST lika mycket han som inte bidragit som han borde gjort!
Att komma till den insikten är väldigt skönt! Det kommer du också att göra! Du kommer att kunna se med klarare ögon vad och varför det gick snett. Även om du inte gör det nu, när allt fortfarande smärtar dig så mycket!
Umgås eller ej, jag vet inte vad som är bäst. Jag tyckte det var jättebra att vi kunde umgås och göra saker tillsammans med sonen. Men hans kyla och likgiltighet, och behov av andra kvinnor hela tiden, gör att jag inte vill det längre! Han får leva sitt liv, jag lever nu mitt! Och en dag ska jag må bra och vara lycklig igen!!!
DU också!! Jag lovar!!
KRAM