• Anonym (ia)

Fått fluextin och oxascand

och jag undrar över hur snabbt man riskerar biverkningar? läkaren sa att ångesten riskerar att öka första två veckorna (därav oxascand tillfälligt) men hon sa inte när det kan börja. så jag undrar, hur många dagar in i upptrappning brukar det komma? jag funderar eftersom det snart är midsommar och vi ska resa bort ett par dagar. vill prova hur oxascand påverkar mig före jag är med folk (och barn) men vill inte heller ta i onödan.

Är på dag ett idag och försöker tänka att det int ebehöver bli sämre för alla...?

• Svar på tråden Fått fluextin och oxascand
  • Hanna7401

Oxtascand är lugnande och det ska du väl bara ta vid behov eller?
    Jag äter fluoxetin och tar Oxtascand vid behov.
    Av fluoxetinet fick jag inga jättejobbiga biverkningar, svårt att veta om du kommer att få det. Tror dock inte att det går så snabbt som 4-5 dagar.

• Mineralvatten

oxascand är ett lugnande och ett mkt starkt sådant, det ska du endast ta vid behov  inget mer.
    OM du får insättningssymptom så får du de direkt eller efter en dag eller två.
    oxascand är dessutom beroendeframkallande och alltså inget du ska ta i förebyggande syfte utan endast vid behov och då inte när det känns lite dåligt utan när det är outhärdligt.

• Mineralvatten

oxascand är så pass stark så man ska inte köra bil på dem och alkohol är big no no.

• Mineralvatten

om du tar p-piller så ska du inte använda oxascand.

• Anonym (ia)

ok det är info jag fått, men jättebra ändå, tack!
    jag tog första tabletten vid halv tio. ångesten är på G men det är den alltid framåt kvällen så det är väl inte biverkning? försöker tänka att jag inte ska söka biverkningar men känner mig olustig och rädd. vill inte må ännu sämre.
    frågade om jag skulle få atarax istället eftersom jag hört det är mildare men hon trodde inte det skule hjälpa mig. men de här lugnande är enbart för första 2-3 veckorna, sen inget, det var tydligt. så jag förlitar mig på det?

• Mineralvatten
    Anonym (ia) skrev 2013-06-17 17:20:00 följande:
    ok det är info jag fått, men jättebra ändå, tack!
    jag tog första tabletten vid halv tio. ångesten är på G men det är den alltid framåt kvällen så det är väl inte biverkning? försöker tänka att jag inte ska söka biverkningar men känner mig olustig och rädd. vill inte må ännu sämre.
    frågade om jag skulle få atarax istället eftersom jag hört det är mildare men hon trodde inte det skule hjälpa mig. men de här lugnande är enbart för första 2-3 veckorna, sen inget, det var tydligt. så jag förlitar mig på det?
    jag läser aldrig biverkningarna för då får jag dom inom ett par dagar på all medicin som jag får haha ;).
    atarax är mkt mildare än oxascand så klarar du dig på det så är det mkt bättre.
    försök att överlista ångesten med att göra något som sysselsätter dig, det brukar fungera för mig =).

• Anonym (ia)

fick inte utskrivet atarax då hon inte tyckte det lät meningsfullt. ska ta 10-20 mg (?) oxascand sa hon.
    jag försöker också tänka at tjag inte ska få biverkningar. men jag är som sagt orolig att de ska komma runt fred-lördag... Hellre nu första dagarna så jag vet vad jag givit mig in på i så fall...

• Mineralvatten
    Anonym (ia) skrev 2013-06-17 17:40:44 följande:
    fick inte utskrivet atarax då hon inte tyckte det lät meningsfullt. ska ta 10-20 mg (?) oxascand sa hon.
    jag försöker också tänka at tjag inte ska få biverkningar. men jag är som sagt orolig att de ska komma runt fred-lördag... Hellre nu första dagarna så jag vet vad jag givit mig in på i så fall...
    du kan tyvärr inte styra biverkningar.
    om du ska iväg på midsommarfirande så måste du ju ha i beredskap att kunna ta dig till sjukhus samt att du inte kan dricka alkohol eller köra bil själv.
  • Anonym (Atarax)

Föredrar också Atarax. När jag hade riktigt elak ångest hjälpte inte ens Oxascand, så de åkte i sopen.

• Mineralvatten
    Anonym (Atarax) skrev 2013-06-17 17:58:23 följande:
    Föredrar också Atarax. När jag hade riktigt elak ångest hjälpte inte ens Oxascand, så de åkte i sopen.
    hoppas de åkte tillbaka till apoteket istället för i sopen =).
Svar på tråden Fått fluextin och oxascand