• Anonym (Ledsen tjej)

Är jag bara lat eller är det något fel på mig?

Jag klarar inte av någonting. 
    Så fort jag sätts  inför mental eller fysisk press eller "måsten" så blir jag sjuk. 
    Som när vi flyttade för ett halvår sedan, jag blev sängliggandes i tre dagar innan jag kunde gå upp och bära några få grejer innan kraften var total bortblåst och jag var tvungen att vila igen. De kallade mig lat. 

Samma sak när jag uppträder med teatern. Alla andra behöver en timmes återhämtning medan jag ligger död i sängen och sover dagen ut och även hela natten. De kallade mig osocial. 

Träningen också, min kropp tar lång tid på sig att återhämta sig. De säger att jag har dålig kondition. 
    När jag måste göra något fysiskt så måste jag förbereda mig mentalt för det under en längre tid, när jag känner mig redo så är det ju inga problem alls. Det kan vara något så simpelt som att fixa disken. De kallar mig lat. 

Jag vill så gärna, men kroppen skriker NEJ! jag orkar inget annat än att sova. 

Är jag bara lat eller är det något annat fel på mig?
    Och om det bara är lathet, hur får jag bort det!?  
    Jag vill ju så gärna  

• Svar på tråden Är jag bara lat eller är det något fel på mig?
  • Anonym (Ledsen tjej)

Snälla, snälla hjälp mig. 
    Står inte ut :( 

• Sofies

Det är inte bara lathet.
    Vilka är "de"? Har du gått till en läkare? Om inte så borde du göra det.
    Finns många olika saker det kan vara, du kan vara utbränd eller så kanske du har någon sorts sjukdom. Ta kontakt med en läkare. Detta blir du knappast av med själv.

• lövet2

Det är mycket möjligt att du är sjuk på något sätt. Har du varit till doktorn?

• Anonym (Ledsen tjej)

Nej jag har inte varit till doktorn ännu då jag trott att jag kanske vara är lat. 
    Men eftersom att jag så gärna VILL  bara det att kroppen INTE vill så kände jag att det kanske är något fel iallafall. 

"de" är folket runt om mig.

• Anonym (Ledsen tjej)

Vet ni vad det kan vara för slags sjukdom? 

• lövet2
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2013-06-18 23:18:52 följande:
    Vet ni vad det kan vara för slags sjukdom? 
    Vad som helst. Järnbrist ligger nära till hands. D-vitaminbrist. Hormonrubbning (sköldkörteln t ex eller graviditet om det nu inte hållit i sig så länge). En urinvägsinfektion. Tja, det finns mycket att välja på!
  • Anonym (hej)

ts det låter som vanlig depression, gå till läkare och kräv hjälp=)

• Freksta

Dags att gå till doktorn, det är inte normalt att må som du gör. Jag har låg ämnesomsättning och äter du inte mediciner så blir du otroligt trött men jag har aldrig upplevt det som dig. Så boka en tid fort så du får veta vad som är fel.

• Anonym (Vhhh)

Precis som jag känner inför sex. Blir helt förlamad av tanken o psykiskt sr det ca 10 dagar att förbereda mig på att hs det.

Svar på tråden Är jag bara lat eller är det något fel på mig?