• Anonym (Mullig)

Snygga armar snabbt

Hej!
    Jag undrar hur man får till de där snygga, smala och tonade armarna utan att se ut som en hel karl? Tungan ute
    Jag är 25 år och har lite extra fett på armarna som sitter där gäddhänget brukar sitta, hur får jag bort det snabbt och utan att bygga massor av muskler?

Vill väldigt gärna ha tips på träning för en platt mage också och tips på vad man ska äta eller undvika när det gäller mage! För övrigt går jag på gym, springer för det mesta på löpband och simmar då och då.

• Svar på tråden Snygga armar snabbt
  • Träningsexpert Elmina

För att få tonade armar är det framförallt fettförbränning du bör prioritera så att musklerna syns. Varva konditionsträning med styrketräning och se till att inte äta mer energi än du behöver. Samma träningsråd gäller för platt mage och du verkar ju ha en bra kombination sedan tidigare. 

Det är framförallt kosten du behöver fokusera på och en del kan vara känsliga för vissa livsmedel om du menar att din mage lätt svullnar?

Vissa livsmedel är mer gasbildande än andra, till exempel bönor, lök, selleri, vitkål, brysselkål, ärter, linser, äpple, päron, torkad frukt och livsmedel sötade med sötningsmedel (saft, sylt, läsk, läkerol, tuggummi). Det är oftast mängden av ett gasbildande livsmedel som orsakar problem och inte livsmedlet i sig. Vad som orsakar besvär är väldigt individuellt så var försiktig med att utesluta livsmedel. 

Däremot mår alla bra av att utesluta socker så om du äter mycket av den kolhydratsorten kommer du säkert märka skillnad snart.

• Anonym (Mullig)

Okej, tack! Jag äter LCHF och har märkt att jag inte alls är lika svullen om magen längre.

Svar på tråden Snygga armar snabbt