• Vie

Tips på goda kaloribomber tack.

Jag tappade aptiten för ett par år sen och förlorade mycket vikt på två-tre månader. Vägde under 38 kg och mådde verkligen apa. 
    Jag slog helt i botten när jag vaknade på morgonen och var så kraftlös, matt och trött att jag bara kunde krypa ur sängen. Då bestämde jag mig att jag kan inte vänta på att aptiten ska återkomma av sig själv. Jag var helt enkelt tvungen att tvinga i mig mat. Jag bestämde att jag skulle äta 4 gånger per dag oavsett hur pissigt jag mådde eller hur lång tid det skulle ta. Första frukosten var ett äpple och det tog mig 2 timmar att äta upp. 
    Efter ett par veckor märkte jag att det gick lättare att äta och att jag kunde äta mer och kortare tid, och sakta men säkert återkom aptiten också. 

Så mitt tips är att försöka vara benhård på att äta på fasta tider och att verkligen äta upp.

• Vie
    mammamebarn skrev 2013-06-19 18:26:01 följande:
    Tack för tipsen, dock är jag tyvärr så långt ner i skiten just nu att jag inte kan ta mig i kragen att äta, kvällsmat går bra, men jag kan knappt leva på ett mål om dagen, det förklarar ju en del av min svimning dessutom, ihop med vätskebrist just den dagen...
    Jag kan stoppa i mig choklad, glass, banan, det är i princip det jag utan svårighet får i mig, så jag får väl börja där, grädde i kaffet startade jag med idag, pepsi kan jag bäla i mig minst 1½ l om dagen.

Ska ta o testa det andra med.
    Tack ka ni ha.    
    Om du börjar med det du vet du kan äta fokusera på det, och försöka äta det flera gånger under dagen. Jag fick ta klockan till hjälp och tima mig så jag inte missade att käka. Kroppen var så trasig att jag inte hade alternativ. Vänner, familj, alla yttre krav fick antingen stå tillbaka eller anpassa sig till mitt ätande. 

Jag vet inte hur ditt vardagliga liv ser ut, men jag hoppas att du kan få rätsida på ätandet och stävja viktnedgången.  All lycka! 
Svar på tråden Tips på goda kaloribomber tack.