• Anonym (undrar)

Var det så hög promille ?

Pinsamt! Men svimmade 2 ggr i nattbussen ( sovit, dåligt under flera nätter,ätit dåligt, stressat mycket)

Drack 3 stycken 7.5 or från 21.30- 23.30

På krogen drack jag 1 och en halv drink

Sen sprang till nattbussen!

Hursom så tillkallades ambulans ( antar någon som ringde)

Jag gick själv ut ur bussen, ställde mig å pratade med ambulanssjukvårdarna

och sa, att jag INTE tyckte att jag skulle åka med dom, att jag vill hem å sova bara..

Efter att dom övertalade mig att följa med ( för att kolla upp varför jag svimmade) så åkte jag med dom.

Väl där skulle det tas drogtest eftersom att jag varit på krogen, och jag fick blåsa i alkoholmätaren, iaf jag skulle behöva några mediciner sa dom....

blåste och det landade på 1,6 promille har jag för mig!

var det så mycket ?  dom sa inget om halten, men sen har jag hört av en vän att det var jätte mycket ??

• Svar på tråden Var det så hög promille ?
  • caaroline

Ja det är rätt så kraftigt faktiskt, jag hade 2.0 och var medvetslös.. De är olika från person till person dedär men jag har väldigt svårt att tro att 1.6 klassas som lite!

• Rani

Vid en promille är du redigt full så ja rätt mycket är det.

• Anonym (undrar)
    Rani skrev 2013-06-19 22:37:06 följande:
    Vid en promille är du redigt full så ja rätt mycket är det.
    Okej!

Men varför sa dom inget ? jag är myndig i och för sig men iaf....

Kommer dom gå vidare med detta ? har ett barn men barnet var hos sin pappa!

( jag åkte ju ändå frivilligt in till sjukhuset ) var inte så att dom fick bära mig, eller ta hand om mig....
  • Petrol

Utan att ha belägg för det alls så tycker jag det verkar vettigt att man tar hand om alkohol bättre om kroppen är i form.

Högre promille vid x mängd alkohol om du är i lite dålig form, typ ätit och sovit dåligt, utmattad etc, än om du är utvilad pigg och energisk.

Skulle kunna vara förklaringen i mina ögon.

Det är ganska högt för de flesta, men du hittar ett bra gäng som ligger högre en vanlig utekväll, och vissa kan köra lastbil på det 3dubbla, toleransen spelar in alltså.

• Anonym (undrar)
    caaroline skrev 2013-06-19 22:35:27 följande:
    Ja det är rätt så kraftigt faktiskt, jag hade 2.0 och var medvetslös.. De är olika från person till person dedär men jag har väldigt svårt att tro att 1.6 klassas som lite!
     okey..... men vad hände ?
  • caaroline

Jag var ej myndig så för mig blev det ett samtal från socialen, blev dock inget möte eller liknande.

Däremot hade jag en kompis som kom in med hög promille (vet ej hur hög) och hon har barn men barnet var hos pappan. Hon fick träffa soc efter detta då dom trodde hon hade alkoholproblen, hon fick ta med barnet, pappan och även någon annan närstående som skulle övertyga soc om att fallet ej var så. Efter detta blev det nerlagt!

• Anonym (undrar)
    caaroline skrev 2013-06-19 22:49:14 följande:
    Jag var ej myndig så för mig blev det ett samtal från socialen, blev dock inget möte eller liknande.

Däremot hade jag en kompis som kom in med hög promille (vet ej hur hög) och hon har barn men barnet var hos pappan. Hon fick träffa soc efter detta då dom trodde hon hade alkoholproblen, hon fick ta med barnet, pappan och även någon annan närstående som skulle övertyga soc om att fallet ej var så. Efter detta blev det nerlagt!
    Okey, hur gammal var kompisen ? varför åkte hon in? var hon medvetslös ?

Man tycker ju inte att dom borde göra nån anmälan, jag fick ju åka hem efter jag legat med EKG ca 1 timme !
  • Anonym (undrar)
    Petrol skrev 2013-06-19 22:43:36 följande:
    Utan att ha belägg för det alls så tycker jag det verkar vettigt att man tar hand om alkohol bättre om kroppen är i form.

Högre promille vid x mängd alkohol om du är i lite dålig form, typ ätit och sovit dåligt, utmattad etc, än om du är utvilad pigg och energisk.

Skulle kunna vara förklaringen i mina ögon.

Det är ganska högt för de flesta, men du hittar ett bra gäng som ligger högre en vanlig utekväll, och vissa kan köra lastbil på det 3dubbla, toleransen spelar in alltså.
     Ja, men valt att INTE dricka 7.5 or mer.... var räd när jag svimmade så där!

Och som du säger jag var inte i topp...
  • Petrol
    Anonym (undrar) skrev 2013-06-19 23:02:13 följande:
     Ja, men valt att INTE dricka 7.5 or mer.... var räd när jag svimmade så där!

Och som du säger jag var inte i topp...
    Det är nog klokt, och fler borde tänka så. Lägre alkoholhalt ger trots allt lite större marginaler innan det tippar över, oavsett utgångsläge.

:)
  • Anonym (undrar)
    Petrol skrev 2013-06-19 23:07:56 följande:
    Det är nog klokt, och fler borde tänka så. Lägre alkoholhalt ger trots allt lite större marginaler innan det tippar över, oavsett utgångsläge.

:)
     JA valde dom starkare ( för att jag inte gillar öl) men fort ville hinka i mig, så jag blev lite full innan jag skulle ut!

Och jag gillar inte cider/vin heller!

Men tycker dock inte att 2 drinkar ( drack bara up nr 2 halva) är så mycket på krogen men kanske är det ??
Svar på tråden Var det så hög promille ?