• caaroline

Var det så hög promille ?

Ja det är rätt så kraftigt faktiskt, jag hade 2.0 och var medvetslös.. De är olika från person till person dedär men jag har väldigt svårt att tro att 1.6 klassas som lite!

• caaroline

Jag var ej myndig så för mig blev det ett samtal från socialen, blev dock inget möte eller liknande.

Däremot hade jag en kompis som kom in med hög promille (vet ej hur hög) och hon har barn men barnet var hos pappan. Hon fick träffa soc efter detta då dom trodde hon hade alkoholproblen, hon fick ta med barnet, pappan och även någon annan närstående som skulle övertyga soc om att fallet ej var så. Efter detta blev det nerlagt!

• caaroline

Hon var över 20 iallafall, hon blev stoppad på stan pga fylla, klagade på att hon hade ont i hjärtat så väl på sjukhuset tog dom samma som på dig (ekg) och efter några timmar fick hon åka hem hon med.

Några dagar senare fick hon ett samtal bara! Men så länge detta inte brukar hända eller har hänt innan så brukar det oftast inte bli mer än ett möte om de nu ens blir det i ditt fall, de kan ingen annan förutom tiden svara på. Sköter du ditt/dina barn och allt funkar utan anmälningar sedan innan så tror jag inte att du behöver oroa dig (min kompis hade inget sedan innan) och just därför la dom ner allt för att hon var tillämplig och klassades som en vanlig normal mamma helt enkelt, som en gång drack en aning för mycket bara.

• caaroline

Dom stoppade henne, pratade med henne och sa att om hon inte tar sig hem nu på egen hand (ordnar skjuts) så får hon sova hos dom. Hon började få ont i hjärtat och de släppte inte så då när hennes skjuts kom så fick hon åka till sjukhuset, det var ingen lob. Har kompisar som var med henne som säger samma sak så jag vet att de som jag sa stämmer!

Dedär är helt olika vad som kan ske efter en fylla, men precis som jag sa förut så tror jag inte att du behöver oroa dig så länge barn inte kommer till skada eller blir lidande på något sätt. Du kan få komma på ett samtal precis som hon fick, men mer än så tvivlar jag på ska hända.

• caaroline

Jag vet ej vem som gjorde anmälan men om polisen är villig att släppa hem en person om den personen tar sig hem så görs ingen anmälan iallafall, de vet jag. Sjukhuset kan göra anmälan om dom är orolig, absolut.

Jo jag läste nu att du även var in dagen efter så då bör dom ju förstå att detta inte var pga din "fylla" kanske. Jag tror iallafall inte de blir några uppföljningar av detta!

Svar på tråden Var det så hög promille ?