• Anonym (Cecilia)

Fråga till män/killar

Jag tycker det skrivs mycket om det där "vara för på" och "om killen är intresserad visar han det".
    Alltså skulle det vara bortkastad tid/energi för en tjej att göra mer än visa att hon finns.

Skulle vara intressant att veta synpunkter från män. För det första vad räknas som att vara "för på" av en tjej? och är det alltid lönlöst?
    Gärna exempel!

Sedan undrar jag om en (snygg/attraktiv) tjej blir oattraktiv om hon visar er för stort intresse, eller kan en snygg tjej vara hur på som helst?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-20 06:23
    Förtydligande till första stycke: Finns det fall där ni INTE skulle gå efter en för er attraktiv tjej?
  • Svar på tråden Fråga till män/killar
  • Anonym (kille)

Mitt enda råd är att låt oss killar ALLTID få jaga dig, du ska inte jaga oss.. det är så vansinnigt avtänande.

Visa att du har egna intressen och en fritid utan att vänta på att vi ska ringa/sms och så..... 

• Danielaa
    Anonym (kille) skrev 2013-06-20 07:29:21 följande:
    Mitt enda råd är att låt oss killar ALLTID få jaga dig, du ska inte jaga oss.. det är så vansinnigt avtänande.

Visa att du har egna intressen och en fritid utan att vänta på att vi ska ringa/sms och så..... 

Så typ, visa att man finns/hur man ser ut och sen lämna resten till killen?
  • Xtrastark
    Danielaa skrev 2013-06-20 07:40:04 följande:

Så typ, visa att man finns/hur man ser ut och sen lämna resten till killen?

Precis.
    När jag hör ordet feminism, osäkrar jag min luger.
  • Anonym (m)

ah, man gör väl som man vill. Jag har alltid visat om jag är intresserad  av en man. Jag är rak och tydlig, säger hur det är. Jag uppfattas som väldigt trevlig, social och framförallt trygg i mig själv och det räcker väldigt långt. 

Är man osäker och försöker "spela spel" så märks det nog och då är det inte bra. Jag tror på att man ska vara sig själv. Jag har aldrig riktigt begripit mig på det där spelet som en del håller på medGlad. Det har fungerat bra för mig, är drygt 40 nu. 

• Xtrastark
    Anonym (m) skrev 2013-06-20 08:09:21 följande:
    ah, man gör väl som man vill. Jag har alltid visat om jag är intresserad  av en man. Jag är rak och tydlig, säger hur det är. Jag uppfattas som väldigt trevlig, social och framförallt trygg i mig själv och det räcker väldigt långt. 

Är man osäker och försöker "spela spel" så märks det nog och då är det inte bra. Jag tror på att man ska vara sig själv. Jag har aldrig riktigt begripit mig på det där spelet som en del håller på medGlad. Det har fungerat bra för mig, är drygt 40 nu. 
    Här är en tråd som illustrerar det ganska bra.

www.familjeliv.se/Forum-4-51/m70235521.html
    När jag hör ordet feminism, osäkrar jag min luger.
  • Anonym (Kille 2)

Skillnad på att vara på och vara på, tycker jag. Att visa at man gillar någon är aldrig fel, men det betyder inte att man alltid ska vara tillgänglig eller strunta i sitt eget liv. Tjejer som gnäller för att killar inte svarar på sms tillräckligt fort/ofta, är jobbiga. Man kan vara intresserad av någon utan att hela tiden hålla kontakten. Folk jobbar, har intressen osv. Gnällr man redan i ett så tidigt skede, hur blir det sedan?

• SvenGlen

Nej för fan. Orka jaga en brud. Alla tjejer tror att receptet för att få en man är att ligga lågt och spela svårflirtade och låta killen jaga. Hell no säger jag. Jag ger en invit för att starta upp spelet och då räknar hon med massiv uppvaktning, men då drar jag mig tillbaks. Då blir hon så frustrerad för att jag inte visar något intresse så hon börjar jaga. Jag behöver aldrig röra ett finger. Perfekt upplägg som funkar varje gång, oavsett typ av tjej och oavsett vad alla rabiata fruntimmer kommer och säger i den här tråden.
    Dessutom lägger man ribban för vem som ska göra jobbet på hemmaplan; hon blir så satans nervös för att man ska dra sig undan vid minsta lilla konfrontation så hon tar på sig allt hushållsarbete och stryker en medhårs för jämnan.

Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Danielaa
    SvenGlen skrev 2013-06-20 08:41:40 följande:
    Nej för fan. Orka jaga en brud. Alla tjejer tror att receptet för att få en man är att ligga lågt och spela svårflirtade och låta killen jaga. Hell no säger jag. Jag ger en invit för att starta upp spelet och då räknar hon med massiv uppvaktning, men då drar jag mig tillbaks. Då blir hon så frustrerad för att jag inte visar något intresse så hon börjar jaga. Jag behöver aldrig röra ett finger. Perfekt upplägg som funkar varje gång, oavsett typ av tjej och oavsett vad alla rabiata fruntimmer kommer och säger i den här tråden.
    Dessutom lägger man ribban för vem som ska göra jobbet på hemmaplan; hon blir så satans nervös för att man ska dra sig undan vid minsta lilla konfrontation så hon tar på sig allt hushållsarbete och stryker en medhårs för jämnan.
    Ha ha, om en tjej gav en invit till dig då, och sedan typ försvann. Vad skulle du göra då?
  • Danielaa
    Danielaa skrev 2013-06-20 08:46:51 följande:
    Ha ha, om en tjej gav en invit till dig då, och sedan typ försvann. Vad skulle du göra då?

Skita i henne bara, eller?
  • SvenGlen
    Danielaa skrev 2013-06-20 08:47:25 följande:

Skita i henne bara, eller?
    Ja. Jag orkar inte spela den desperate i det spelet. Jag är aldrig otrevlig på nåt sätt, jag visar bara vart gränsen för mitt engagemang går.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
Svar på tråden Fråga till män/killar