• Anonym (Cecilia)

Fråga till män/killar

Jag tycker det skrivs mycket om det där "vara för på" och "om killen är intresserad visar han det".
    Alltså skulle det vara bortkastad tid/energi för en tjej att göra mer än visa att hon finns.

Skulle vara intressant att veta synpunkter från män. För det första vad räknas som att vara "för på" av en tjej? och är det alltid lönlöst?
    Gärna exempel!

Sedan undrar jag om en (snygg/attraktiv) tjej blir oattraktiv om hon visar er för stort intresse, eller kan en snygg tjej vara hur på som helst?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-20 06:23
    Förtydligande till första stycke: Finns det fall där ni INTE skulle gå efter en för er attraktiv tjej?
  • Svar på tråden Fråga till män/killar
  • SvenGlen
    SVBk4rr1ng skrev 2013-06-20 10:26:01 följande:

Har du nånsin testat ett genuint förhållande? Du vet ett förhållande med ärlighet och uppriktighet?? Har du ens någonsin träffat en kvinna som du gillar på riktigt? Som enligt dig har positiva egenskaper som du kan ge komplimanger om på riktigt utan att behöva hitta på?
    Hade en sån kvinna funnits så hade jag såklart gett det ett försök. Men jag tycker inte att det är intressant att spekulera i den här typen av ämnen.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • cheese
    Daniellaa skrev 2013-06-20 10:24:19 följande:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-20 06:23
    Förtydligande till första stycke: Finns det fall där ni INTE skulle gå efter en för er attraktiv tjej?

Det där betyder: "Finns det fall där ni låter bli att gå efter en tjej som ni finner attraktiv."
    Får be så mycket om ursäkt då för min hjärna klarar visst inte att läsa den meningen utan att tolka den fel. Slutar du hacka på mig nu efter min utbredda förlåtelse på mina bara knän........
  • Daniellaa
    cheese skrev 2013-06-20 10:35:08 följande:
    Får be så mycket om ursäkt då för min hjärna klarar visst inte att läsa den meningen utan att tolka den fel. Slutar du hacka på mig nu efter min utbredda förlåtelse på mina bara knän........

vadå, jag är ju hjälpsam och förklarar :) (ja den kanske är lite skumt formulerad)

I vilket fall får du gärna svara på den om du har tid, (nu när du fattar den).
  • Daniellaa
    SVBk4rr1ng skrev 2013-06-20 10:26:01 följande:

Har du nånsin testat ett genuint förhållande? Du vet ett förhållande med ärlighet och uppriktighet?? Har du ens någonsin träffat en kvinna som du gillar på riktigt? Som enligt dig har positiva egenskaper som du kan ge komplimanger om på riktigt utan att behöva hitta på?

Jag vet inte hur pass vanlig SvenGlens inställning är. Tror han sätter bekvämlighet främst! Känslor, utseende, bekräftelse, fåfänga, egokickar och sådant är inte lika viktigt.
  • Daniellaa
    Daniellaa skrev 2013-06-20 10:51:18 följande:

Jag vet inte hur pass vanlig SvenGlens inställning är. Tror han sätter bekvämlighet främst! Känslor, utseende, bekräftelse, fåfänga, egokickar och sådant är inte lika viktigt.
    Ger ett solitt intryck att inte krusa någon whatsoever dock, om än av "fel" orsaker kanske lol.
  • SvenGlen
    Daniellaa skrev 2013-06-20 10:51:18 följande:

Både ja och nej. Bekvämlighet absolut! Men skulle en ful tjej och en snygg tjej båda nappa på mina inviter så väljer jag ju såklart hellre den snygga tjejen, så i det fallet spelar allt det du räknar upp såklart en viktig roll. Fula tjejer väcker ju inte den typen av känslor.
    Men jag vill poängtera att ingen tjej är värd den uppoffring som dom själva verkar anse sig vara värda. Så det är helt enkelt en urvalsmetod som jag använder mig utav; är dom verkligen så intresserade så gör dom det lilla extra som behövs för att jag ska bli nöjd. Är dom inte villiga att anstränga sig det minsta så hade det ändå inte funkat mellan oss.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • cheese
    Daniellaa skrev 2013-06-20 10:41:04 följande:

vadå, jag är ju hjälpsam och förklarar :) (ja den kanske är lite skumt formulerad)

I vilket fall får du gärna svara på den om du har tid, (nu när du fattar den)
    Klart det gjorde du ju. Man får tacka.

Jag tycker ju som jag skrev i mitt första inlägg. Med allt det andra.

Så är lite osäker på i vilket sammanhang det är jag skulle avstå att följa kvinnan jag tycker är attraktiv. 
    Men det är ju massor av gånger jag inte går efter en kvinna som jag känner attraktion för för jag tillhör gruppen som inte är så snygg :) Så ser jag ingen mening och att det finns en chans så tänker ju jag inte förpesta den tjejen med min närvaro.
  • Anonym (vill umgås)

Är det en tjej som jag tycker om eller gillar så får hon i stort sett vara på hur mycket hon vill, är det någon jag gillar så vill jag ju självklart umgås och lära känna henne så mycket som möjligt.

Sen finns det ju så klart en gräns för när blir mycket precis som cheese skrev i inlägg  #15.

Så till TS vill jag säga att det är INTE på något sett är bortkastad tid/energi för en tjej att göra mer än visa att hon finns, jag blir smickrad och glad när någon visar ett intresse av mig och chansen är så mycket större att jag ska bli intresserad av henne även om jag nu inte ens var det från början.

Och jag skulle INTE gå efter en attraktiv tjej om inte hon visar lite intresse eller knappt vill ha kontakt utan då tolkar jag det som att hon inte är intresserad av mig.

• Supertorsk

Jag förstår inte riktigt frågan? Om du är intresserad - visa det. Om du inte är intresserad - visa det. 

Den största fisken i en liten damm
  • Riddarmannen

Dags för en reality check.

Man tenderas att se det man vill. Är man en person som tycker om att vara passiv, kanske har lite dålig självkänsla och har svårt för att våga ta chanser...ja då är det ju otroligt bekvämt att intala sig själv att killar tycker om det och vill ha det så med. Man suger åt sig alla sådana referenser som en svamp och ignorerar allt som kan tänkas motsäga dem. Man säger saker som "det är klart man ska vara lite svår i början för de gillar dem ju" för att motivera för en själv varför det är OK att köra spel. Många tänker inte ens på det utan vägrar ens acceptera att de kör spel, så blinda har de blivit. "Visst jag har en begränsning på 3 SMS innan en kille får initiera kontakten nästa gång, men spelar näää det skulle jag aldrig göra". Sen sitter de och blir ledsna när killen inte följer deras osynliga regler. Eftersom de är så beroende av att följa dem gör de hellre slut med killen med motiveringen "han var inte nog intresserad" än att vara den som tar kontakt igen, även om de är jättekära. Allt för att de är för osäkra för att släppa loss sig själva. Och killen får ta hela ansvaret för det. När du tar på dig en mask och spelar blir smällen mindre om du blir nobbad längre fram. Till vilket pris? Bara hela din integritet. Möjligtvis din lycka också i längre sikt och du fortsätter med samma beteendemönster.

Annars har du ju alltid alternativet att vara stark nog att stå för vad du känner och lära dig ta för det av det du vill här i livet. Utan spel, skitsnack eller rädsla för vad andra tycker och tänker. Att låta en person veta att du är  intresserad/kär och göra något åt det istället för att luta dig tillbaka med massa fåniga begränsningar som du sätter upp helt på egen hand. Att lära dig gå till en annan person om den personen inte är MAN NOG att klara av att du är ärlig, rak och viljestark. Du har 28,000 dagar att spendera på ditt liv. Vad är viktigt för dig? Det är upp till dig att bestämma.

Svar på tråden Fråga till män/killar