• Anonym (Cecilia)

Fråga till män/killar

Jag tycker det skrivs mycket om det där "vara för på" och "om killen är intresserad visar han det".
    Alltså skulle det vara bortkastad tid/energi för en tjej att göra mer än visa att hon finns.

Skulle vara intressant att veta synpunkter från män. För det första vad räknas som att vara "för på" av en tjej? och är det alltid lönlöst?
    Gärna exempel!

Sedan undrar jag om en (snygg/attraktiv) tjej blir oattraktiv om hon visar er för stort intresse, eller kan en snygg tjej vara hur på som helst?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-20 06:23
    Förtydligande till första stycke: Finns det fall där ni INTE skulle gå efter en för er attraktiv tjej?
  • Svar på tråden Fråga till män/killar
  • Anonym (kul diskussion)
    SvenGlen skrev 2013-06-20 10:12:16 följande:
    Generellt kan man väl säga såhär:
    Om det är nån snofsig brud (med eller utan pengar) så brukar det funkar att slänga ur sig lite plattityder om hur bra Avicii och SHM är och hur gulligt det är med små hundar och hur sexig hon är med sina fylliga läppar och platinablonda hår.
    Om det är nån lågutbildad WT så brukar det funka med ett par vänliga ord om hennes foppatofflor, hur mysig hennes husvagn är och hur goa hennes fejkbröst och platinablonda hår ser ut.
    Alla andra däremellan brukar gå igång på gnäll om chefen, hur svårt det är att få tvättid och att prata skit om dom två ovanstående typerna av tjejer.
    Jag tror det sammanfattar ganska bra hur tjejer över lag fungerar. 
    Ha ha ha! Jag skulle nappa direkt! Du har liksom förmågan att lyssna och vara lyhörd. Och sen dra. 

Tystnaden - står det för ointresse? Typ att bara höras i lite lagom frekvens. Jag blir galen! Är det då jag ska jaga? 
  • Daniellla
    Riddarmannen skrev 2013-06-20 20:26:02 följande:
    Dags för en reality check.

Man tenderas att se det man vill. Är man en person som tycker om att vara passiv, kanske har lite dålig självkänsla och har svårt för att våga ta chanser...ja då är det ju otroligt bekvämt att intala sig själv att killar tycker om det och vill ha det så med. Man suger åt sig alla sådana referenser som en svamp och ignorerar allt som kan tänkas motsäga dem. Man säger saker som "det är klart man ska vara lite svår i början för de gillar dem ju" för att motivera för en själv varför det är OK att köra spel. Många tänker inte ens på det utan vägrar ens acceptera att de kör spel, så blinda har de blivit. "Visst jag har en begränsning på 3 SMS innan en kille får initiera kontakten nästa gång, men spelar näää det skulle jag aldrig göra". Sen sitter de och blir ledsna när killen inte följer deras osynliga regler. Eftersom de är så beroende av att följa dem gör de hellre slut med killen med motiveringen "han var inte nog intresserad" än att vara den som tar kontakt igen, även om de är jättekära. Allt för att de är för osäkra för att släppa loss sig själva. Och killen får ta hela ansvaret för det. När du tar på dig en mask och spelar blir smällen mindre om du blir nobbad längre fram. Till vilket pris? Bara hela din integritet. Möjligtvis din lycka också i längre sikt och du fortsätter med samma beteendemönster.

Annars har du ju alltid alternativet att vara stark nog att stå för vad du känner och lära dig ta för det av det du vill här i livet. Utan spel, skitsnack eller rädsla för vad andra tycker och tänker. Att låta en person veta att du är  intresserad/kär och göra något åt det istället för att luta dig tillbaka med massa fåniga begränsningar som du sätter upp helt på egen hand. Att lära dig gå till en annan person om den personen inte är MAN NOG att klara av att du är ärlig, rak och viljestark. Du har 28,000 dagar att spendera på ditt liv. Vad är viktigt för dig? Det är upp till dig att bestämma.

Men frågan är den; Är det så att en kille som inte kommer efter en efter första påseende, är inte och kommer heller aldrig bli, intresserad hur mycket man än anstränger sig?

Isåfall är det bortkastad tid, energi, värdighet etc att försöka "flirta"/snärja/smöra sig in med honom hur kär man än är och även om man vågar stå för det.
  • Anonym (Pernilla)

Tror inte man kan generalisera mellan killar och tjejer. Om en kille visar intresse för mig direkt, innan jag själv har något jättestort intresse för honom, så backar jag. Blir skrämd och är inte redo för något seriöst i tankarna. Men om killen under en period visar lite smått intresse, så blir jag nyfiken och mer intresserad. Jag börjar fundera, fantisera och leta tecken på att han är intresserad av mig. Jag gör det jag kan för att han ska få mer intresse för mig och börjar tråna efter honom. Flörtar, längtar och fantiserar. Det skapas en spänning och mitt intresse för honom ökar. Antingen mynnar det ut i ett förhållande eller så visar det sig att jag misstolkat allt och kärat ner mig i onödan.

Känns som att gränsen är hårfin mellan att veta om partnern är svårfångad eller orintresserad, att veta när man ska jaga och när det är dags att inse att han inte är intresserad.  

• Hawaiikossan

Killar ska ta första steget. Alltid.
    Tjejer ska bara visa att de finns. Och det gör de gärna. Tjejer älskar uppmärksamhet.
    Killar ska räkna med att få nobben och att bli dissade.
    Det hör till.
    Killar är svin.
    Tjejer är sensuella gudinnor som man ska uppvakta, skämma bort, visa uppskattning osv. 

• Maria771
    Hawaiikossan skrev 2013-06-21 11:33:15 följande:
    Tjejer ska bara visa att de finns. Och det gör de gärna. Tjejer älskar uppmärksamhet.
    Det hör till.
    Killar är svin.
    Tjejer är sensuella gudinnor som man ska uppvakta, skämma bort, visa uppskattning osv. 

Så om tjejen visat sig och killen inte gör något då betyder det att han tycker hon är ful?
  • Maria771
    Anonym (Pernilla) skrev 2013-06-21 10:10:31 följande:
    Tror inte man kan generalisera mellan killar och tjejer. Om en kille visar intresse för mig direkt, innan jag själv har något jättestort intresse för honom, så backar jag. Blir skrämd och är inte redo för något seriöst i tankarna. Men om killen under en period visar lite smått intresse, så blir jag nyfiken och mer intresserad. Jag börjar fundera, fantisera och leta tecken på att han är intresserad av mig. Jag gör det jag kan för att han ska få mer intresse för mig och börjar tråna efter honom. Flörtar, längtar och fantiserar. Det skapas en spänning och mitt intresse för honom ökar. Antingen mynnar det ut i ett förhållande eller så visar det sig att jag misstolkat allt och kärat ner mig i onödan.

Känns som att gränsen är hårfin mellan att veta om partnern är svårfångad eller orintresserad, att veta när man ska jaga och när det är dags att inse att han inte är intresserad.  
    Tror det är just detta som skiljer dem åt:
    Killar vet direkt, så fort han ser henne om han är/kommer bli intresserad eller inte och därför är det onödigt för tjejen att göra ytterligare ansträngningar för han ändrar sig inte.
    Tjejer kan bli intresserade "med tiden" om hon tycker killen är småtrevlig och hon känner sig uppskattad och sådär.
  • Lian Kesko
    Anonym (Cecilia) skrev 2013-06-20 06:18:10 följande:

Jag tycker det skrivs mycket om det där "vara för på" och "om killen är intresserad visar han det".
    Alltså skulle det vara bortkastad tid/energi för en tjej att göra mer än visa att hon finns.

Skulle vara intressant att veta synpunkter från män. För det första vad räknas som att vara "för på" av en tjej? och är det alltid lönlöst?
    Gärna exempel!

Sedan undrar jag om en (snygg/attraktiv) tjej blir oattraktiv om hon visar er för stort intresse, eller kan en snygg tjej vara hur på som helst?

Förtydligande till första stycke: Finns det fall där ni INTE skulle gå efter en för er attraktiv tjej?
    Visar en tjej att hon är riktigt intresserad så är det ju klart att det uppskattas när det läggs ner energi.
    Däremot så måste man ju själv vara intresserad för att det ska ha någon effekt, annars så tröttnar man på att någon man inte är intresserad av försöker få en intresserad.

Man ska vara den man är och det är det jag går efter, däremot finns det saker som jag finner mer attraktivt än vissa andra saker. Och något som är riktigt oattraktivt är ju när en tjej inte vågar ta kontrollen. Då börjar jag fundera på om hon verkligen är intresserad eller inte.

• SpanskaFlugan
    Xtrastark skrev 2013-06-20 09:55:37 följande:
    Kackel, kackel, kackel...
    När jag hör ordet feminism, osäkrar jag min luger.

Jävligt onödigt inlägg. Väx upp för fan.
  • Hawaiikossan
    Maria771 skrev 2013-06-21 12:42:25 följande:

Så om tjejen visat sig och killen inte gör något då betyder det att han tycker hon är ful?
    Ja. Det eller så känner killen att han är för ful för henne och törs inte göra nåt.
  • Fobiker
    Maria771 skrev 2013-06-21 12:42:25 följande:

Nej, så behöver det inte vara. Alla killar är inte lika påflugna, vissa är mer avvaktande, en del är rentav passiva.  
    Maria771 skrev 2013-06-21 12:47:22 följande:
    Tror det är just detta som skiljer dem åt:
    Killar vet direkt, så fort han ser henne om han är/kommer bli intresserad eller inte och därför är det onödigt för tjejen att göra ytterligare ansträngningar för han ändrar sig inte.
    Tjejer kan bli intresserade "med tiden" om hon tycker killen är småtrevlig och hon känner sig uppskattad och sådär.
    Håller inte med om det till 100%. Jag är själv kille och har varit med om att jag "upptäckt" tjejer som funnits i bakgrunden en tid men som inte intresserat mig tidigare. Har också hänt att någon tjej visat intresse som man först avvisat, bara för att efter en tid ångra att man inte gav det en chans.

• SvenGlen
    Hawaiikossan skrev 2013-06-21 11:33:15 följande:
    Det hör till.
    Killar är svin.
    Hehehe!
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (Mardröm)
    SvenGlen skrev 2013-06-20 09:20:59 följande:
    Jag gjorde misstaget i början att springa efter även snygga tjejer. Men efter ett tag så lärde jag mig att om man spelar svår så vänder det. Om hon inte nappar (oavsett om hon är den "snygga" eller "fula") så hade hon förmodligen inte varit något för mig iaf.
    Du verkar inte ha blivit intelligent av fisk i alla fall. Vilken mardröm för kvinnor du är. Tragiskt.
  • SvenGlen
    Anonym (Mardröm) skrev 2013-06-22 18:49:35 följande:
    Du verkar inte ha blivit intelligent av fisk i alla fall. Vilken mardröm för kvinnor du är. Tragiskt.
    Jag antar att du var en av dom som jag nobbade? Sorry isf!
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • traveler
    Anonym (Cecilia) skrev 2013-06-20 06:18:10 följande:

Gärna exempel!

Hej Cecilia, jag skulle väl säga hellre lite för på än för passiv. Är man intresserad så ska man visa det utan överdriva. Utseendet är väl en helt annan sak.
  • Anonym (kul diskussion)

Men om han är seg vad kan det bero på? Hör det från så många tjejer. Vi ringer ju varandra typ 3-4 ggr per dag. Och är man kär vill man prata jämt med den man älskar. Men männen även äldre män har inte fattat att vi behöver det. Eller är de ointresserade. Blir inte klok. 

• Anonym (c)
    Anonym (kul diskussion) skrev 2013-06-23 22:09:51 följande:
    Men om han är seg vad kan det bero på? Hör det från så många tjejer. Vi ringer ju varandra typ 3-4 ggr per dag. Och är man kär vill man prata jämt med den man älskar. Men männen även äldre män har inte fattat att vi behöver det. Eller är de ointresserade. Blir inte klok. 

Ringa 3-4 ggr om dagen?!Förvånad jag är kvinna men det skulle jag aldrig orkat/hinna. Och jag är kär så det handlar inte om det. Vi smsar 3-4 ggr per dag och ringer högst 3 ggr i veckan.
Svar på tråden Fråga till män/killar