Anonym (Pernilla) skrev 2013-06-21 10:10:31 följande:
Tror inte man kan generalisera mellan killar och tjejer. Om en kille visar intresse för mig direkt, innan jag själv har något jättestort intresse för honom, så backar jag. Blir skrämd och är inte redo för något seriöst i tankarna. Men om killen under en period visar lite smått intresse, så blir jag nyfiken och mer intresserad. Jag börjar fundera, fantisera och leta tecken på att han är intresserad av mig. Jag gör det jag kan för att han ska få mer intresse för mig och börjar tråna efter honom. Flörtar, längtar och fantiserar. Det skapas en spänning och mitt intresse för honom ökar. Antingen mynnar det ut i ett förhållande eller så visar det sig att jag misstolkat allt och kärat ner mig i onödan.
Känns som att gränsen är hårfin mellan att veta om partnern är svårfångad eller orintresserad, att veta när man ska jaga och när det är dags att inse att han inte är intresserad.
Tror det är just detta som skiljer dem åt:
Killar vet direkt, så fort han ser henne om han är/kommer bli intresserad eller inte och därför är det onödigt för tjejen att göra ytterligare ansträngningar för han ändrar sig inte.
Tjejer kan bli intresserade "med tiden" om hon tycker killen är småtrevlig och hon känner sig uppskattad och sådär.