• SvenGlen

Fråga till män/killar

Nej för fan. Orka jaga en brud. Alla tjejer tror att receptet för att få en man är att ligga lågt och spela svårflirtade och låta killen jaga. Hell no säger jag. Jag ger en invit för att starta upp spelet och då räknar hon med massiv uppvaktning, men då drar jag mig tillbaks. Då blir hon så frustrerad för att jag inte visar något intresse så hon börjar jaga. Jag behöver aldrig röra ett finger. Perfekt upplägg som funkar varje gång, oavsett typ av tjej och oavsett vad alla rabiata fruntimmer kommer och säger i den här tråden.
    Dessutom lägger man ribban för vem som ska göra jobbet på hemmaplan; hon blir så satans nervös för att man ska dra sig undan vid minsta lilla konfrontation så hon tar på sig allt hushållsarbete och stryker en medhårs för jämnan.

Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • SvenGlen
    Danielaa skrev 2013-06-20 08:47:25 följande:

Skita i henne bara, eller?
    Ja. Jag orkar inte spela den desperate i det spelet. Jag är aldrig otrevlig på nåt sätt, jag visar bara vart gränsen för mitt engagemang går.
  • SvenGlen
    Danielaa skrev 2013-06-20 08:58:17 följande:

Vad för typ av invit är det du ger ? exempel gärna!!
    Jag visar tydligt att jag är intresserad så att hon ska fatta vad jag vill, men sen ligger bollen hos henne. Hur jag visar det beror på vilken typ av tjej det är. Gemensamt för alla tjejer (oavsett vad dom själva påstår) är att dom faller pladask för smicker. Man får känna in stämningen och sen säga vad dom vill höra.
  • SvenGlen
    Danielaa skrev 2013-06-20 09:00:32 följande:

Så om den tjejen hade fortsätta hänga efter dig hade det inte gjort henne mindre attraktiv för dig?
    Nope.
  • SvenGlen
    Danielaa skrev 2013-06-20 09:03:36 följande:

Är det oavsett tjej, så att även en snygg tjej skulle du skita i? eller finns det den du skulle kanske springa efter?
    Jag gjorde misstaget i början att springa efter även snygga tjejer. Men efter ett tag så lärde jag mig att om man spelar svår så vänder det. Om hon inte nappar (oavsett om hon är den "snygga" eller "fula") så hade hon förmodligen inte varit något för mig iaf.
  • SvenGlen
    Danielaa skrev 2013-06-20 09:27:56 följande:
    Ok så mellan två tjejer, en ful som är "på" och en skitsnygg som inte är "på", skulle den fula vinna SvenGlen.
    Vinna min uppmärksamhet, ja. Den fula kanske jag bara ligger med nån gång, men går inte vidare med.
  • SvenGlen
    SVBk4rr1ng skrev 2013-06-20 09:30:04 följande:

Så du använder tystnad som ett verktyg att manipulera din partner dit du vill och det anses vara psykisk misshandel. Skulle ALDRIG vara tillsammans med någon som du.
    Slipp då.
  • SvenGlen
    Danielaa skrev 2013-06-20 08:58:17 följande:

Vad för typ av invit är det du ger ? exempel gärna!!
    Generellt kan man väl säga såhär:
    Om det är nån snofsig brud (med eller utan pengar) så brukar det funkar att slänga ur sig lite plattityder om hur bra Avicii och SHM är och hur gulligt det är med små hundar och hur sexig hon är med sina fylliga läppar och platinablonda hår.
    Om det är nån lågutbildad WT så brukar det funka med ett par vänliga ord om hennes foppatofflor, hur mysig hennes husvagn är och hur goa hennes fejkbröst och platinablonda hår ser ut.
    Alla andra däremellan brukar gå igång på gnäll om chefen, hur svårt det är att få tvättid och att prata skit om dom två ovanstående typerna av tjejer.
    Jag tror det sammanfattar ganska bra hur tjejer över lag fungerar. 
  • SvenGlen
    SVBk4rr1ng skrev 2013-06-20 10:26:01 följande:

Har du nånsin testat ett genuint förhållande? Du vet ett förhållande med ärlighet och uppriktighet?? Har du ens någonsin träffat en kvinna som du gillar på riktigt? Som enligt dig har positiva egenskaper som du kan ge komplimanger om på riktigt utan att behöva hitta på?
    Hade en sån kvinna funnits så hade jag såklart gett det ett försök. Men jag tycker inte att det är intressant att spekulera i den här typen av ämnen.
  • SvenGlen
    Daniellaa skrev 2013-06-20 10:51:18 följande:

Jag vet inte hur pass vanlig SvenGlens inställning är. Tror han sätter bekvämlighet främst! Känslor, utseende, bekräftelse, fåfänga, egokickar och sådant är inte lika viktigt.
    Både ja och nej. Bekvämlighet absolut! Men skulle en ful tjej och en snygg tjej båda nappa på mina inviter så väljer jag ju såklart hellre den snygga tjejen, så i det fallet spelar allt det du räknar upp såklart en viktig roll. Fula tjejer väcker ju inte den typen av känslor.
    Men jag vill poängtera att ingen tjej är värd den uppoffring som dom själva verkar anse sig vara värda. Så det är helt enkelt en urvalsmetod som jag använder mig utav; är dom verkligen så intresserade så gör dom det lilla extra som behövs för att jag ska bli nöjd. Är dom inte villiga att anstränga sig det minsta så hade det ändå inte funkat mellan oss.
  • SvenGlen
    Hawaiikossan skrev 2013-06-21 11:33:15 följande:
    Killar ska ta första steget. Alltid.
    Tjejer ska bara visa att de finns. Och det gör de gärna. Tjejer älskar uppmärksamhet.
    Killar ska räkna med att få nobben och att bli dissade.
    Det hör till.
    Killar är svin.
    Tjejer är sensuella gudinnor som man ska uppvakta, skämma bort, visa uppskattning osv. 
    Hehehe!
  • SvenGlen
    Anonym (Mardröm) skrev 2013-06-22 18:49:35 följande:
    Du verkar inte ha blivit intelligent av fisk i alla fall. Vilken mardröm för kvinnor du är. Tragiskt.
    Jag antar att du var en av dom som jag nobbade? Sorry isf!
Svar på tråden Fråga till män/killar