Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Hur fungerar umgängesrätt? Kan han göra såhär?

Hur motiverar han att barnet inte skall vara själv med dig? Har du tex någon psykisk diagnos?

Hur kommer det sig att hela vårdnaden skrevs på honom?

• Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2013-06-20 12:03:54 följande:
    Jag har mått dåligt under en del av mitt liv.
    Men det har aldrig påverkat min dotter, vilket pappan också vet.

Det var förra sommaren som jag började må sämre (flera saker small samtidigt för mig och jag hamnade i en depression), då ville pappan gå till tingsrätten men jag sa att jag kan skriva på papper om att han får hela vårdnaden just för att jag vill att min dotter får en stabil vardag. Just för att jag inte visste hur jag skulle må dag till dag. Och jag fick även förklarat för mig att jag kommer att förlora i tingsrätten pga hur jag mådde då.
    Jag ville slippa allt bråk och stress som skulle lett till att jag hade gått in i väggen. Så därför skrev jag under vårdnadspapprena.
    Jävligt dumt gjort nu när jag ser tillbaka på det.

För idag mår jag bättre än vad jag har gjort på länge.
    Jag har haft kontakt med öppen psykiatrin och dom säger också att jag inte är någon fara för andra eller mig själv. Plus att jag egentligen inte behöver ha kontakt med dom längre, men vilket jag tycker bara är bra om jag har för då styrker det ännu mer att jag inte är någon fara för mig eller andra.

Det som jag "har lidit av" är ångest och depressioner.
    Har inte haft depressioner sen i höstas. Ångest har jag inte längre.
    Detta är pga att jag slutade med medicinera.

Min mamma och jag har en väldigt nära relation. Och hon säger detsamma. Största delen var medicinernas fel att jag mådde så kasst under några år.
    Hon ser inte heller några problem med att jag ska kunna ha min dotter i min egna lägenhet. Och ifall att om det skulle hända någon så är vi hos min mamma på 2 minuter, om vi går. Bor riktigt nära henne.
    Har du pratat med honom om hans oro? Vad är det som gör att han ännu inte riktigt vågar lita på dig? Vet han hur mycket bättre du mår idag? Skulle det hjälpa att ha honom med vid ett samtal med öppenpsyk?
    Det går att häva ett beslut om ensam vårdnad.
    Jag tycker att ni skall gå till familjerätten för att diskutera umgänge och vårdnad om det inte på andra sätt går att samarbeta.
Svar på tråden Hur fungerar umgängesrätt? Kan han göra såhär?