Vad är er syn på tiggare?
Jag ger ALDRIG pengar till tiggare.
Jag ger ALDRIG pengar till tiggare.
Min syn på dom? Ja jag avskyr dom. I sthlm är dom ÖVERALLT och luras och ljuger för att få pengar. Dom stjäl även mobiler genom att lägga papperslappar med tiggartext över dom när dom ligger på bordet och tar sen med sig telefonen när dom går. ELLER plockar dom ur fickorna!
Igår tex kom det en man och la ut lappar på t-banan med en syfthistoria där det ALLTID är barn inblandade.
För några år sen var det poppis med barn som låg döende i någon hemsk sjukdom utan minsta rätt till vård. Och man måste tigga för att ha råd med denna dyra vård.
Ofta var det fler än ett barn också och alla hade dom samma hemska åkomma. Men det har jag inte sett på ett tag nu. Nu är det istället att frun DÖTT och han(alltid en man) är ensamstående med MINST 2 barn och har INGEN rätt till social hjälp alls(trots att detta är i Sverige)
Mannen igår la ut en lapp där det var en bild på honom med ledsen min sittande på golvet och i knät hade han två barn. På lappen stod det...
"Hej jag är ensamstående med mina två flickor. Min fru har dött och jag har inga pengar att försörja dom för. Snälla skänk en krona så vore jag evigt tacksam"
Problemet är bara att samma man för bara några månader sen hade en ANNAN lapp med ANDRA barn på(ja jag känner igen folk och åker väldigt mycket tunnelbana). Då var det dock två flickor på lappen även fast den var uppenbart fotoschoppad och så dåligt gjord att man skrattade lite för sig själv. Barnen var INKLIPPTA i bilden.
Denna lapp var inte fixad utan riktiga barn som satt i hans knä(antagligen lånade barn) bara det att barnen på DENNA bild föreställande en POJKE och en flicka. Men det stod 2 flickor
. Hmm ganska klantig miss om man frågar mig.
Går man på detta är man smått korkad och får skylla sig själv att man ger bort pengar.
Och ligger dessa barn ensamma hemma då när pappa är ute och tigger? jag menar han är ju ensamstående och har INGEN hjälp men var är barnen då när han lägger ut lappar på t-banan? Ibland är det väldigt små barn på dessa bilder.