Vad är er syn på tiggare?
Just nu har jag nästan mer sympati för svenska tiggare faktiskt, för jag vet att de blir bortmotade och hotade av de romska tiggarna. Jag saknar dessutom gatumusikanterna, de svenska seriösa som spelade bra (typ nästan ALLA gatumusikanter förr var mer eller mindre bra. Om man inte skulle varit garvad så skulle man inte vågat ställa sig och spela ens). Men gatumusikanterna blir alltså hotade av de kriminella romska tiggarna, så de vågar inte ställa sig och spela, och istället möts man av dessa marodörer till gatumusikanter som spelar EN OCH SAMMA LÅT jämt, jämt jämt. Jag vet inte vad den heter, men de har bara en eller två låtar att variera sig med i Stockholms tunnelbana (typ sträckan T-centralen till Östermalmstorg går de jämt på) och till på köpet spelar de dåligt. Och så ställer de sig och spelar denna enkla melodislinga en T-banestation (Det är iallafall det bästa
att de inte spelar mer, för det är rent outhärdligt att lyssna på) och det blir en kaukafoni i oljud.
Det är så vidrigt! T-banan gnisslar ju jämt i hjulen där också.
Hur som, det är fruktansvärt med de genuina gatumusikanterna, som numera lyser med sin frånvaro i Stockholm. Just detta problem skulle man däremot kunna lösa genom att, man måste ha tillstånd för att stå och spela. Det skulle vara mycket bättre än att kriminalisera tiggandet (som vissa politiker föreslår).