• Anonym (Noomi)

Handla på Ö&B

Vi har en tuff sommar framför oss, så därför tänkte vi handla så mycket det bara går på Ö&B som precis öppnat på vår ort (eftersom vi hört och läst att det ska vara så billigt där) . Vi var där idag, men eftersom affären är så nyöppnad så var hyllorna fortfarande halvtomma och det fanns mest läsk, chips och grillkol. Men vi frågade en som jobbade där och han sa att de snart skulle få in fler varor. Vi köpte iaf lite billigt tvättmedel (Spar), toapapper och tvål.

Så nu undrar jag, ni som handlar på Ö&B, vad brukar ni handla där?  

• Svar på tråden Handla på Ö&B
  • Polly74

Allt som har med hygien och rengöring att göra. Shampoo, balsam, deo, tandborstar och tandkräm, bindor, tvål.... diskmedel, tvättmedel, sköljmedel, klorrengöring, allrent osv. Kort sagt: grejer som jag vet går åt och går att köpa i mängd och spara i skåpet när det är billigt.

Det man sparar på är att lyckas köpa de där 5 flaskorna shampoo för 10 kr/st på ÖoB istället för att köpa 2 flaskor för 25 kr/st i matbutiken. Så det tar en stund innan du ser besparingen genom att du får loss pengarna i plånboken, men sätter du det i system så  får du garanterat mer för pengarna.

• Hemlig123

Kattsand, blå förpackning för 60 spänn.

Riktigt bra tycker jag..

Hygien och städprylar, spar tvättmedel funkar

riktigt bra..

Däremot kattmaten, Mjau är faktiskt 3 kr dyrare på Öb än vad Ica tar...

• Anonym (allt möjligt)

Mest hygienartiklar och städgrejor, men även läsk, godis, prydnadsgrejor om jag hittar nåt fint, vaxduk, nyponsoppa, våffelmix...

Jag köper däremot inga knepiga märken på varor, jag läser innehållsförteckningen innan. Kryddor har de några som är supergoda, minns dock inte namnen

• Dr Mupp

Städ och hygiengrer främst. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Mandel

Tyvärr har priserna hos öob stigit det senaste året så det är tyvärr inte så ofta som de är prisvärda längre.
    En del saker är till och med dyrare än i många andra butiker.
    Det gäller att kolla upp och inte bara tro att de är billiga rakt över. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (allt möjligt)
    Mandel skrev 2013-06-20 23:56:05 följande:
    Tyvärr har priserna hos öob stigit det senaste året så det är tyvärr inte så ofta som de är prisvärda längre.
    En del saker är till och med dyrare än i många andra butiker.
    Det gäller att kolla upp och inte bara tro att de är billiga rakt över. 
  • Anonym (sparar)

våtservetter,allrengöring,schampo,duschcreme,kökspray mm

Svar på tråden Handla på Ö&B