Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Noomi)

Handla på Ö&B

Vi har en tuff sommar framför oss, så därför tänkte vi handla så mycket det bara går på Ö&B som precis öppnat på vår ort (eftersom vi hört och läst att det ska vara så billigt där) . Vi var där idag, men eftersom affären är så nyöppnad så var hyllorna fortfarande halvtomma och det fanns mest läsk, chips och grillkol. Men vi frågade en som jobbade där och han sa att de snart skulle få in fler varor. Vi köpte iaf lite billigt tvättmedel (Spar), toapapper och tvål.

Så nu undrar jag, ni som handlar på Ö&B, vad brukar ni handla där?  

• Svar på tråden Handla på Ö&B
  • Majsan70

Vi köper ytterst få saker hos ÖB. Känns inte som att de har bra grejer alls. Men är vi på plats så blir det kanske elkontakter eller liknande prylar o då bara för att vi fikar precis bredvid. Vi köper även Grumme Tvättmedel där men inte fasen är det särskilt billigt.

• Hemlig123
    Mandel skrev 2013-06-20 23:56:05 följande:
    Tyvärr har priserna hos öob stigit det senaste året så det är tyvärr inte så ofta som de är prisvärda längre.

En del saker är till och med dyrare än i många andra butiker.

Det gäller att kolla upp och inte bara tro att de är billiga rakt över. 

Det har jag oxå märkt..

Köper mycket djurartiklar då jag har hund och katt..

Mjau kattmat 2kg påse är 3 kr dyrare än Ica Maxi och förr var Ica dyrast..

Katthalsband går åt hos mig och köper alltid det silvriga i reflex och namntuber.

Pris nu? 29 spänn för halsbandet, 15 för namntuber..

Biltema tar 9.90 för samma halsband och 5 kr för namntuber..

Däremot tandkräm, duschgrejer och rengöring är ju lite billigare..
  • Anonym (Sarah)

Rengöringsmedel, tvättmedel,tvål och schampo samt kaffe 

• beccagranen

Hygien, tvätt och städartiklar. Förbrukningsartiklar till hushållet (trasor, påsar etc) kampanjvaror som är prisvärda, matvaror i form av sylt, marmelad, kryddor, konserver, ketshup etc. En å annan läsk/godis om barnen är med. Barnen här även köpt film och leksaker, ibland här jag funnit något fint i inredningsväg, vaxduk dyl. Trädgårdsredskap från fiskars här vart prisvärda. Ja helt enkelt det som behövts och vart prisvärt..

• Vandelay

Har inte märkt att öb skulle blivit dyrare? Rusta däremot, är inte vad det en gång var.

• Anonym (Mmm)

Tandborstar, tandkräm, duschkräm, toapapper/hushållspapper, Disktrasor, bomulltopz, bomullpads, och sen ibland när det är på kampanj: Tvättmedel, trädgårdssaker m.m. 

Jag gillar ÖB men handlar inte så ofta mer än det som är på kampanjs..
    Tycker det är lite dyrt alltså lika pris som i vanliga butiker på en del saker...

• liquorice

Mest tandkräm, duschcreme, tvättmedel (SPAR) och maskintabletter. Det är billigare fortfarande på ÖB än i andra affärer.

• Anonym (By)

Deras storpack med toapapper räcker ett halvår i vår familj med tre barn för bara 119 kr. Diskmedel, tvättmedel, sköljmedel, ja alla typer av rengöringsmedel handlar vi på ÖoB. Alla hygienprodukter från duschtvål till bindor och deodoranter är också billigt.

• Örontrumpet

Brukar och brukar men det händer och då främst plastartiklar typ vattendunkar, städprodukter ibland om jag har vägarna förbi.
    Jämför man priser så är ÖoB inte speciellt billiga. Kollar man dessutom på innehåll i tex grönsaksburkar så är de klart dyrare (mer vatten) än på tex Willys eller Lidl.

• Mor till Ella

Jag brukar kolla veckobladet innan jag kör till ÖB. Denna veckan hade de 5 11/2 liters läsk pepsi,Ramlösa, pepsi Max för 39kr + pant. Spar tvättmedel använder vi och det är bra och billigt. Har köpt regnkläder och vantar till barnen. Servetter,dukar,hundmat,tändvätska, grillkol, chips, ketchup, nudlar, toa och hushållspapper, schampo, balsam, deo, tandkräm, köper många paket wettex trasor när de är på kampanj. Spolarvätska och glykol köps oxå där.

Svar på tråden Handla på Ö&B