• Anonym (Noomi)

Handla på Ö&B

Vi har en tuff sommar framför oss, så därför tänkte vi handla så mycket det bara går på Ö&B som precis öppnat på vår ort (eftersom vi hört och läst att det ska vara så billigt där) . Vi var där idag, men eftersom affären är så nyöppnad så var hyllorna fortfarande halvtomma och det fanns mest läsk, chips och grillkol. Men vi frågade en som jobbade där och han sa att de snart skulle få in fler varor. Vi köpte iaf lite billigt tvättmedel (Spar), toapapper och tvål.

Så nu undrar jag, ni som handlar på Ö&B, vad brukar ni handla där?  

• Svar på tråden Handla på Ö&B
  • Mineralvatten

jag brukar handla på ÖB ibland.
    =).
    dock mest skönhetsgrejjer eftersom det är billigare.
    Ts jag vet inte hur pass moralisk du är, men jag vill inte köpa grejjer som är testade på djur, därför är de enda märkerna som jag vet på ÖB Lumene, Gunry och Grumme.

• Poison82

Handlar aldrig på ÖB då jag jobbar i en rusta butik. Läste att någon nämnde att vi inte är så billiga som förr, nä kanske inte men så har kvalitén på våra produkter ökat enormt.

• Anonym (Anna)

Dove tvål, vanish, tandkräm och tandborstar mm. Mkt billigare på ÖB

• ploffsan

Hur orkar folk gå i olika butiker och handla? Jag köper allt sådant på Coop när jag handlar mat.

• HereIcome
    ploffsan skrev 2013-06-22 09:45:27 följande:
    Hur orkar folk gå i olika butiker och handla? Jag köper allt sådant på Coop när jag handlar mat.
    För den som vill vara ekonomisk så är det smart att handla på fler ställen. Jag själv handlar max lite mat på Coop, annat är så dyrt där. Men det är ett val jag gör, du prioriterar på annat vis
  • Örontrumpet
    För att de ligger vägg i vägg eller i närheten av jobb och hem.
    För att man kan och för att man är ekonomisk.
  • nozpa

Hahaha eller hur? Handlar iofs på maxi. Men att man orkar springa runt. Mjölk där, tvättmedel där, och så diskmedel där.
  • enäggs81

Har alltid fått en billigare kvitto på Willys! Spelar ingen roll var jag handlat, Willys är billigast!

• Örontrumpet
    nozpa skrev 2013-06-22 10:00:22 följande:

Hahaha eller hur? Handlar iofs på maxi. Men att man orkar springa runt. Mjölk där, tvättmedel där, och så diskmedel där.
    Är man bättre, mer lyckad om man handlar allt på ett och samma ställe?
    Är det ett värde i sig att kunna säga att man inte är ekonomisk för det kan uppfattas som snål och snål är bland det fulaste som finns i detta konsumtionssamhälle?
  • Grappa
    Ofta ligger väl kedjorna på samma ställe? Här på fridhemsplan ligger Ö&B, Prisextra och Daglivs i samma gathörn så det blir inte så krävande att slinka in på dem.
  • nozpa
    Örontrumpet skrev 2013-06-22 10:31:38 följande:
    Är man bättre, mer lyckad om man handlar allt på ett och samma ställe?
    Är det ett värde i sig att kunna säga att man inte är ekonomisk för det kan uppfattas som snål och snål är bland det fulaste som finns i detta konsumtionssamhälle?

Eh va? Frågan var hur man ORKADE handla på olika ställen. Jag hade aldrig i mitt liv bemödat mig med det. Inget fel alls med att vara ekonomisk. 
    Tog du illa upp eller något? Har inte påstått att man är "mer lyckad" för att man handlar på ett ställe. Vad har det med att vara "lyckad" att göra? Vad du nu menar med att vara "lyckad"? 

• LoPax

städartiklar är bra att handla på ÖB. Annars handlar jag nästan aldrig där. 

Jag menar det jag skriver, och ingenting annat.
  • Örontrumpet
    nozpa skrev 2013-06-22 19:24:34 följande:

Eh va? Frågan var hur man ORKADE handla på olika ställen. Jag hade aldrig i mitt liv bemödat mig med det. Inget fel alls med att vara ekonomisk. 
    Tog du illa upp eller något? Har inte påstått att man är "mer lyckad" för att man handlar på ett ställe. Vad har det med att vara "lyckad" att göra? Vad du nu menar med att vara "lyckad"? 

Nix, jag tog inte alls illa upp.

Bara det att jag läst alldeles för många trådar där man blandar "haha" med "orka" med diverse spydigheter och tråkningar om  s n å l h e t  i trådar som handlar om stram ekonomi.
  • nozpa
    Örontrumpet skrev 2013-06-22 19:39:29 följande:
    Nix, jag tog inte alls illa upp.

Bara det att jag läst alldeles för många trådar där man blandar "haha" med "orka" med diverse spydigheter och tråkningar om  s n å l h e t  i trådar som handlar om stram ekonomi.

Jaha, nej det var inte alls så jag menade. Bryr mig inte nämnvärt om andras ekonomi eller hur dom gör. Jag ORKAR helt enkelt inte åka runt på olika ställen.
  • Örontrumpet
    nozpa skrev 2013-06-22 19:42:12 följande:

Jaha, nej det var inte alls så jag menade. Bryr mig inte nämnvärt om andras ekonomi eller hur dom gör. Jag ORKAR helt enkelt inte åka runt på olika ställen.
    Ok. Jag fattar precis vad du menar.
    Tack för att vi kunde nå samförstånd! Solig

• Jill 79

Köper gunry hårinpackning där. Billigare och bättre än något jag någonsin provat. Mitt risiga hår som inte är klippt på snart ett år, har blivit mjukt och lent och ser friskare ut än någonsin.

• traveler

Pepsi max när det är bra erbjudanden
    Chips och ostbågar handlar vi då det är billigt
    Platsmuggar, plasttallrikar, etc när vi ska ha fest

Blockchoklad när vi ska baka 

• Mandel
    traveler skrev 2013-06-22 22:35:48 följande:

Pepsi max när det är bra erbjudanden
    Chips och ostbågar handlar vi då det är billigt
    Platsmuggar, plasttallrikar, etc när vi ska ha fest

Blockchoklad när vi ska baka 

Sist jag kollade så var willy's billigare på engångsartiklar mot öob. Har inte kollat mot Rusta.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Handla på Ö&B