Inlägg från: Örontrumpet |Visa alla inlägg
  • Örontrumpet

Handla på Ö&B

Brukar och brukar men det händer och då främst plastartiklar typ vattendunkar, städprodukter ibland om jag har vägarna förbi.
    Jämför man priser så är ÖoB inte speciellt billiga. Kollar man dessutom på innehåll i tex grönsaksburkar så är de klart dyrare (mer vatten) än på tex Willys eller Lidl.

• Örontrumpet
    ploffsan skrev 2013-06-22 09:45:27 följande:
    Hur orkar folk gå i olika butiker och handla? Jag köper allt sådant på Coop när jag handlar mat.
    För att de ligger vägg i vägg eller i närheten av jobb och hem.
    För att man kan och för att man är ekonomisk.
  • Örontrumpet
    nozpa skrev 2013-06-22 10:00:22 följande:

Hahaha eller hur? Handlar iofs på maxi. Men att man orkar springa runt. Mjölk där, tvättmedel där, och så diskmedel där.
    Är man bättre, mer lyckad om man handlar allt på ett och samma ställe?
    Är det ett värde i sig att kunna säga att man inte är ekonomisk för det kan uppfattas som snål och snål är bland det fulaste som finns i detta konsumtionssamhälle?
  • Örontrumpet
    nozpa skrev 2013-06-22 19:24:34 följande:

Eh va? Frågan var hur man ORKADE handla på olika ställen. Jag hade aldrig i mitt liv bemödat mig med det. Inget fel alls med att vara ekonomisk. 
    Tog du illa upp eller något? Har inte påstått att man är "mer lyckad" för att man handlar på ett ställe. Vad har det med att vara "lyckad" att göra? Vad du nu menar med att vara "lyckad"? 

Nix, jag tog inte alls illa upp.

Bara det att jag läst alldeles för många trådar där man blandar "haha" med "orka" med diverse spydigheter och tråkningar om  s n å l h e t  i trådar som handlar om stram ekonomi.
  • Örontrumpet
    nozpa skrev 2013-06-22 19:42:12 följande:

Jaha, nej det var inte alls så jag menade. Bryr mig inte nämnvärt om andras ekonomi eller hur dom gör. Jag ORKAR helt enkelt inte åka runt på olika ställen.
    Ok. Jag fattar precis vad du menar.
    Tack för att vi kunde nå samförstånd! Solig

Svar på tråden Handla på Ö&B