Inlägg från: Anonym (Orolig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig!)

Blod/slem i avföring

Har under flera år haft magproblem som läkarna säger IBS/magkatarr men nu har det börjat komma blodblandat med slem och massa besök på dass, har även smärta på vänster sida från revbenet slutar och hela vägen ner mot tarmen och ibland får jag sånna smärtor att jag knappt står upp. Magen/tarmarna låter verkligen som det är världskrig där inne, har inte märkt nå feber eller illamående. Utan bara smärta.
    Det börjar kännas lite oroväckande med blod och slem för det får man väl ändå inte av IBS?

Just nu har jag en period med blod/slem, snälla någon vad kan man äta för kost och vad ska man göra? När ens VC läkare viftar bort allt.

• Svar på tråden Blod/slem i avföring
  • Anonym (Orolig!)

Jag har haft blod och slem tidigare som min läkare bara viftat bort och sagt IBS.

Magsjuka har jag inte, salmonella ja dom symptomen kan ju vara 100 olika och sommar men tveksam där.

Får helt enkelt ta och ringa igen för typ 100:e gången, för vart jag än läser så ska det vid blod/slem alltid utredas och jag har så mycket andra problem runt om med leder som kommer ungefär när jag får problem med magen.

• Anonym (Orolig!)

Önska jag kunde byta vårdcentral, bor i en liten håla och det finns bara 1.

Anonym (utred) halkade in på en sida om IBD och va ruskig att läsa, kände så igen mig men vet att man inte ska läsa sånt för då har man allt. Just ledvärk vid höft/rygg va vanligt och där sitter mina problem.

Kan inte göra annat än att ringa igen, nån gång måste dom antigen tröttna på mitt tjat om min mage och kolla upp det.

Svar på tråden Blod/slem i avföring