Inlägg från: Lucida13 |Visa alla inlägg
  • Lucida13

Sömnparalys/Klardrömmar/Lucid dreams

Hejsan! Skrattande

Jag har drömt lucida den jag var 12 år utan att ens visste vad det var då... inte mycket info man kunde få om sånt o heller inte fanns det tillgång till internet på samma sätt som nu...

Jag har letat efter personer som har denna "gåvan" som jag, att VARJE NATT, i nästan 2 år (12 -14 åldern), komma in i en lucid dream! Sen var det mer sällan, ca 5 ggr i veckan.

Maliciouz - väldigt tråkigt och obehagliga drömmar du har! Dessa skulle jag dock valt att bemöta på annat sätt då det verkligen låter som det är "night terrors" - http://en.wikipedia.org/wiki/Night_terror 

Lucida är "meningen" att man ska ha super kul med, då DU styr händelserna och miljön ju så inget ont eller hemskt ska hända! -> Du har kontrollen!! Cool

Jag vet att folk som är "normala" o inte faller in i lucida lika lätt som jag, kan göra övningar... dem lättaste är dock att upprepa en liknande mening som har samma innebörd, 3 ggr. Detta har faktiskt 2 av mina vänner provat o lyckats med lite. Dem kom ur snabbt, men det dem berättade för mig, var helt klart klardrömmar!

(exempel på upprepningarna)

" Nu vill jag komma in i lucida drömmar
    * Ska sova nu och jag ska drömma lucida
    * En lucida dröm vill jag gärna hamna i inatt

De flesta människor som upptäcker inne i en dröm, att dem faktiskt "bara" drömmer, att det inte är "vår verklighet" längre, gör oftast som du gjorde, Inpius - "tvingar" sig själv att vakna.

Detta är inte så bra för ens välbefinnande. Eftersom under detta "medvetandet" i ditt undermedvetande, under nannosekunden som du inser att du befinner dig i drömlandet, kan du hamna i chock och/eller panikångest, vilket jag tycker det lät som om att Maliciouz hamnade i, förmodligen för "rädslan" av en okänd känsla o upplevelse till dröm - Lucida!

Det du där emot e väldigt mottaglig för, låter det som, är ju "Astral Projektion", något jag aldrig haft äran att få uppleva själv, tyvärr. Men jag kan ju inte få allt  http://sv.wikipedia.org/wiki/Astral_projektion

Lucida drömmandet har verkligen tagit mig till vyer man inte ens hade vågat drömma om och jag är överlycklig att denna gåva, som jag kallar det för, har funnits i mitt liv sen jag var 12år.
    Tyvärr har den börjat avta eftersom att, som jag ser det, är "full "lärd" på lucid dreaming. Skrattande

Därför håller jag på att skriva en "dröm guide" som jag tänker publicera på ett seriöst sätt till folk som inte vet hur dem ska bära sig åt när dem väl är inne i lucida eller vilka roliga saker man kan göra. Denna guiden är baserad ENBART på mina upplevelser. Detta är även lite "regler" som mina drömguider berättade för mig, under tiden jag drömde -> Mer om dem i guiden.. 

Jag har ingen P h.d i drömstudier heller inte är jag någon psykolog i drömtydning, vilket ska uderstrykas. Men med åren lärde jag mig både tolka och tyda drömmarnas innebörd, och hur man kunde ta lärdom om sitt undermedvetna. Det var först många år senare som jag faktiskt började läsa om lucid dreaming i böcker.

Det blir dock till sist ensamt när INGA av mina vänner någonsin upplevde hälften av det jag gjorde i sina drömmar, då dem aldrig kunde styra o ställa i deras.

Om någon är intresserad eller har frågor eller framför allt, drömt lucida där ni verkligen utforskat era drömkrafter, och skulle vilja dela och jämföra upplevelser med mig, kontakta mig gärna här eller på min mail: lucidadream@outlook.com

Tack för era Drömmar! Glad

XOXO

Lucida13
Svar på tråden Sömnparalys/Klardrömmar/Lucid dreams