• dennis02

Pommes Frites eller Strips?

Ja en ganska meningslös trådstart, men vad föredrar ni?

Förr föredrog jag Frittarna eftersom de smakade mer potatis och var "matigare", men nu har jag gått över till strips för att de smakar mer av hamburgerrestaurang.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pommes Frites eller Strips?
  • La Lola
    Nyfikna72 skrev 2013-06-21 11:29:14 följande:
    Det beror väl på vad man äter?
    Håller med.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Frontline
    Kan inte annat en hålla med, själv fördrar jag skivad potatis i ugnen om jag grillar hemma...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • dennis02
    Förvisso, men nu menade jag generellt vilket som spontant känns bäst i de flesta måltidssammanhang.

• Nyfikna72

Strid är väl ändå nåt man äter på donken eller valfritt snabbmatsställe? Skulle aldrig komma på tanken att äta det till nåt hemma, pommes kan jag väl äta nångång men jag väljer nog hellre nån riktig potatisrätt.

• Betty Boop

Jag har aldrig fattat vad som är skillnaden! Är det inte två olika ord för samma sak? Trodde att man sa olika beroende på var i landet man bor.

• Betty Boop

Alltså, jag menar strips eller pommes frites! Pommes strips är det väl ingen som säger?

• Nyfikna72

Pommes är väl ändå lite grövre? Vågskurna ibland. Strips är ju vanligare i gatukök eftersom de är smalare och går snabbare att tillaga

• NightLight

tycker med det beror på strips kan vara gott som tillbehör till hamburgare..pommes frites är super gott till tex kyckling.scnitzel.lövbiff.MEN m juka pommes frites är inte goda utan de ska vara så där lagom krispiga och frasiga

• Aniiee
    Betty Boop skrev 2013-06-21 14:37:24 följande:
    Alltså, jag menar strips eller pommes frites! Pommes strips är det väl ingen som säger?
    Det heter egentligen pommes X (stripes, frites, chataue, duchess, osv). Pommes är ingediensen (potatis), X är formen på potatisen. Stripes är smala och raka, medan frites är tjockare och räfflade. 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee

För att svara på TS: Beror alldeles på humör och vad jag ska ha dem till. 

Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Pommes Frites eller Strips?