Hur sminkar man sig?
Hej!
Jag brukar inte sminka mig, bara de fa ganger jag ska ut pa kvallen, vilket inte blir ofta nufortiden med liten bebis
Men jag brukar:
1. Lagga kram pa hela ansiktet sa det blir mjukt (har oxo torr hy)...vantar tills den har sjunkit in ordentligt o sedan;
2. Lagga pa lite foundation...som Poena skrev, viktigt att den matchar din hy
3. Lagga pa lite concealer med lillfingret under ogonen o pa eventuella skavanker...sedan lagger jag pa ytterligare pyttelite foundation ovanpa sa att det inte lyser ljust pa vissa stallen
4. Lagga pa lite puder (lost) med en borste...doppa borsten i pudret och blas pa borsten lite sa du inte far for mycket pa ansiktet
5. Mala i ogonbrynen lite med en ogonbrynspenna...for min del ljusbrun...sma sma streck lixom, sa det inte blir for starkt
6. Applicera en creme-fargad (ej vit, kan bli for starkt) ogonskugga precis under ogonbrynen, pa ogonlocken och i ogonvrarna. Suddar lite
7. Eventuellt applicera en brunaktig ogonskugga vid globlinjen...suddar sa det inte blir som starka streck.
8. Lite eyeliner....morkbrun eller svart
9. Bojer ogonfransarna och lagger pa mascara
10. Lite rouge...samma som med pudret, blas pa borsten sa du inte far for mycket farg!...Lagger pa kindbenen med svepande rorelser.
11. Lite lipgloss...ev. aningens fargad...
Voilà!