Min mage förstör så mycket.
Jag har varit rökare, men slutade för tre år sedan. Min mage var faktiskt sämre då, då kunde attackerna komma även fast magen var tom. En cigg kunde få den att krampa. Aloe Vera är värt att testa. :)
Tack för alla fina ord och råd, några av dem har jag inte testat men kommer absolut att göra.
Och nu önskar jag ingen annan att må som jag gör, men det känns ändå skönt att läsa att det finns fler än jag där ute. För stundtals känner jag mig helt ensam om att ha en mage som ger mig sådana hinder i vardagen.
Jag kan ärligt säga att om jag bara behövde stå ut med SMÄRTAN så skulle jag utmana ödet ofta och lära mig hantera den genom att tänka om. Det som handikappar mig är dock inte smärtan utan den kolossala diarrén. Och inte för att låta negativ, men jag tror inga tankar kan stoppa den. Jag HAR tänkt massor av gånger att nu går det fint och så käkar jag, men det är inte mina tankar som styr där utan mina tarmar.
Jag har inte heller någon galla så möjligt att det påverkar. Jag vet iaf att jag är inte minsta oroad, spänd, nervös eller stressad och min Ibs har heller inte förvärrats i de perioder jag har varit det.