Min mage förstör så mycket.
Sen har du som du själv skriver inte "alla" endosymptom. Jag har IBS, och första dagarna kring mensen är magen värre än någonsin. Har massa andra endosymptom också, men inte endo.
Vad gäller magen, så jag har inga bra råd, du har testat det mesta och det är så himla olika vad som hjäper. Även jag mår bäst av att inte äta, men det blir ju inte så funktionellt. Jag har dock hittat saker som går att äta i 9 fall av 10, och håller mig till dem sådana där dagar när magras förstör allt.
Däremot, jag tror du mött "fel" personer med stomi? Eller mött dem alldeles nyligen efter de fått stomi?
Jag har arbetat med stomipatienter, och min mamma har dubbel stomi. De är inte rädda för läckage osv, och det händer i princip aldrig. Däremot gav stomin dem deras livskvalitet och deras liv åter. Var det längesen du mötte stomipatienterna? De händer massor på te x 10 år.
Om inget av de andra tips du fått fungerar, så skulle jag i ditt fall fundera på stomi igen - för både din och dina barns skull.
Men håller tummarna att du hittar något som hjäper.
Nej det var framför allt för 2-3 år sedan som jag jobbade mycket med stomiopererade och blev tyvärr avskräckt. Den ena var relativt nyopad och hade tunntarmsstomi och herremingud var det höll på. Den vattniga sörjan läckte och rann hela tiden tyckte jag.
De andra jag kom i kontakt med var det inte lika omfattande problem, men läckage förekom regelbundet där också. :(
testa nu TS!!!