Inlägg från: malzac |Visa alla inlägg
  • malzac

Behöver hjälp, långt.

Jag håller med de andra, om barnet verkar nöjt efter matningen, går upp så pass mycket som han har gjort, producerar de blöjor han ska och inte verkar slö när han faktiskt är vaken (nya bebisar sover mycket) så behöver du nog inte oroa dig. Och jag skulle inte ge flaska om det inte var absolut nödvändigt, för det kan göra amningen ännu svårare. Jag ammade länge, fler månader, från bara ett bröst i taget (bytte varannan gång) eftersom hon var nöjd med det. Sen pumpade jag aldrig ur det andra bröstet för då hade jag ju hållit produktionen fortsatt hög. Nackdelen är att man kan se lite sne ut, men det störde inte mig särskilt.

I början hade jag också svidande bröstvårtor och när tösen släppte så hade de fel form. Detta hände särskilt när jag satt upp och ammade och det visade sig senare att positionen jag höll henne i gjorde att hon inte kunde få ordentligt tag. När jag flyttade henne en eller ett par cm i sidled (mot mitt bröstben) så löste det sig rätt snabbt. Liggamningen funkade däremot utan större problem. Så kanske testa en helt annan position? Det finns ju ett par att välja mellan.

• malzac
    Coxia skrev 2013-06-25 10:29:01 följande:
    Nån som provat den sista ställningen av de svartvita med barnet liggandes på en. Hur ska de ha huvudet? Jag har svårt att ligga på sida och liggamma för jag har sviter av foglossning.

Jag använde den ställningen ett tag och det gick bra om jag stödde dotterns huvud från sidan med min arm (lägg en hög kuddar under armen). Dottern tyckte det var så mysigt att hon somnade varenda gång. Dock minns jag inte längre om jag vid det laget hade fått ordning på amningen så att jag inte behövde oroa mig för att hon inte skulle få tag ordentligt.
Svar på tråden Behöver hjälp, långt.