Inlägg från: Mineralvatten |Visa alla inlägg
  • Mineralvatten

ADHD

jag har adhd bland annat fick jag veta i vuxen ålder.

• Mineralvatten
    sophiie skrev 2013-06-26 12:22:54 följande:
    Glömde mat är ett dagligt dilemma. Svårt att äta vissa maträtter såsom grytor. Vill kunna se det han äter.
    Han fick sin diagnos vid årsskiftet. Fick kontakt med Bup för ca 2,5 år sedan.
    Han tar medicin under skoldagar.
    om det är centralstimulerande han tar så ska de tas varje dag, inte bara under skoldagar.
    centralstimulerande är ingen behovsmedicin.
  • Mineralvatten
    LillaJag76 skrev 2013-06-26 12:49:49 följande:
    Våran vardag fungerar så länge vi förbereder. Talar om vad vi ska göra, hur länge och vem vi ska träffa. Rutiner känns så tråkigt men för dottern är det viktigt och hon fungerar så vi får ha det så. Nu under sommarlovet tränar jag henne på att vissa saker kan ändras och att man inte alltid kan veta vad som kommer att hända.

Jag tackar och bugar för att hon får concerta - förra sommarlovet var katastrof i jämförelse.
    concerta är bra, jag har dock bytt till medikinet eftersom concerta inte verkar hela dagen.
  • Mineralvatten
    malin7909 skrev 2013-06-26 13:08:19 följande:

Här är det både Concerta och Ritalin men allt är upp och ner ändå inte alla dagar men nästan.
    Har även en 3-åring och tvillingar på 2 mån också är min sambo sjukskriven sen 3 mån tillbaka pga hjärtflimmer.
    Han får inte stressa eller något annat som kan påfresta hjärtat

byt medicin då.
  • Mineralvatten
    malin7909 skrev 2013-06-26 13:08:19 följande:

Här är det både Concerta och Ritalin men allt är upp och ner ändå inte alla dagar men nästan.
    Har även en 3-åring och tvillingar på 2 mån också är min sambo sjukskriven sen 3 mån tillbaka pga hjärtflimmer.
    Han får inte stressa eller något annat som kan påfresta hjärtat

centralstimulerande passar inte alla det är det första. det andra är att man behöver rutiner om man har adhd och så även nu på sommaren. det tredje är att concerta och ritalin kanske är fel sorts medicin för ert barn? Jag började med concerta, tog en på morgon och en efter lunch men kunde inte sova så nu har jag medikinet som jag tar 3ggr om dagen istället.

sen ska man också komma ihåg att bara för att man har någon form av npf så får man inte bete sig hur som helst! Det är ingen ursäkt för att leva rövare, man ska uppföra sig som folk ändå.
  • Mineralvatten
    sophiie skrev 2013-06-26 13:33:17 följande:
    Mineralvatten, vi tar medicinen så som läkaren på Bup rekommenderar. Har all förtroende för henne.
    ok då säger hon fel. tar man cs så ska den tas varje dag,
Svar på tråden ADHD