Inlägg från: Ma Baker |Visa alla inlägg
  • Ma Baker

    7 åring med plitor/finnar/akne och VÄLDIGT fet hy...vill veta mer, nån mer som har samma?

    Nu är ju jag ifs över 20 år men han alltid haft fet hy, sen puberteten. Jag tvättar ansiktet med honung. Det är verkligen toppen och önskar jag hade börjat med det tidigare. Det är milt och naturligt. Jag har även använt mig av balsammetoden och ocm, rekommenderar det verkligen!
    Produkter för fet hy brukar oftast vara för starka så mer talg produceras.

  • Ma Baker

    Haha! Jag sminkar mig inte så ofta, men när jag gör det så använder jag sminkborttagning till ögonen bara och resten med honung. Blandar en honung och askorbinsyra så får du en peeling med porsammandragande effekt. Du kan ta bikarbonat eller socker också. Var försiktig med bikarbonaten eller askorbinsyran i början om du ska testa, du kan bli röd och det kan börja svida mycket när huden inte är van (egen erfarenhet).
    :)

  • Ma Baker

    Just det, smörjer gör jag med a-creme eller aloe vera om jag känner att det behövs.

    Annan grej som är en höjdare, ånga ansiktet (eller basta för all del) och sen massera med honungen. Man känner små korn efter ett tag, det är smutsen från porerna! :)

Svar på tråden 7 åring med plitor/finnar/akne och VÄLDIGT fet hy...vill veta mer, nån mer som har samma?