• Wittra

Hjärntumör? Vilka symtom?

Tycker det låter väldigt märkligt om de ska vänta tills augusti/september....för det räknas väl som efter sommaren?

Tycker också det låter skitkonstigt att vänta med den typen av röntgen om det misstänks såpass allvarligt som hjärntumör.

Hade åkt till närmaste akut och KRÄVT MR. Jag jobbar administrativt i vården och kan emellanåt tycka att folk åker  in för skitgrejer, typ "feber sedan en dag" men i ditt fall är det solklart att ni måste agera snabbt.

Ge dig inte!! Just tidig upptäckt är ju otroligt viktigt när det gäller cancer, oavsett var den sitter!  

• Wittra
    Anonym (Cissi) skrev 2013-06-24 22:46:47 följande:

Om hon haft huvudvärken så länge betvivlar jag att det rör sig om en tumör. Nu är jag ju inte läkare, och jag vet att det finns olika slags tumörer som växer olika fort o s v. När huvudvärken och kräkningarna börjar har tumören redan blivit så stor att den inkräktar på hjärnans plats i huvudet. Det blir helt enkelt för trångt, därav smärta och tryckande känsla. Men det faktum att de inte röntgar omedelbart tyder på att läkaren inte misstänker nåt farligt.

Men vad det än är så är det omänskligt att lämna er i ovisshet så länge och hemskt för flickan om hon inte kan få hjälp och lindring. 
    En släkting till mig har haft en hjärntumör och han magnetröntgades direkt, samma dag som han sökte läkare första gången och fick också sin diagnos samma dag. Han hade bara haft symtom i ca 1½ vecka.
    Fast det jag reagerade på var att läkarna tydligen håller diagnosen hjärntumör som möjlig diagnos vilket borde föranleda till en snabb röntgen. Vet dem som kommit till röntgen för mindre symtom än TS dotter. 
    Om inte annat för att utesluta tumörsjukdom, så man kan gå vidare på annat sätt.

Svar på tråden Hjärntumör? Vilka symtom?