Inlägg från: Trisse85 |Visa alla inlägg
  • Trisse85

6 månaders bebis matvägrar, pga tandsprickning?!

Alvedon fungerar perfekt på min son. men huvudsaken är att dem får i sig vätska.
    Min son har inte ätit riktig mat på 6 dagar. han äter (dricker) välling. och han får i sig gröt. så han får gröt varje gång han ska ha "riktig" mat.
    så får han i sig något iallafall. men vatten är jätteviktigt.
    Min son blir 9 månader på torsdag, och första tänderna är på G 

Isak 120927
  • Trisse85

smakportion är väl riktig mat??
    barnmat....?
    mat på burk gjorda för barn?

när jag pratar om "Riktig mat" menar jag allt utom välling, gröt och fruktpuréer.

oavsett om maten är puréat eller i bitar så är det riktig mat... Enligt mig 

Isak 120927
  • Trisse85
    skogsvitter skrev 2013-06-25 10:40:25 följande:

Fast "riktig mat" för en liten 6-månaders är ju bröstmjölk eller ersättning, inget annat. Du ger ju istället på tok för mycket spannmål och har överskridit rekommendationerna med råge! Inte alls bra för bebisens hälsa...
    Min son är 9 månader!
    han ska äta riktig mat! 
    Isak 120927
  • Trisse85
    skogsvitter skrev 2013-06-25 18:02:18 följande:
    Ja riktig mat ja. Det betyder: bröstmjölk/ersättning, fast föda och max 3 mål gröt/välling per dag. Inte spannmål vid varje mål!

Du ger vad du vill ge dina barn så ger jag mina barn vad jag vill.

Enligt vår bvc sköterska är allt som det ska och han får inte i sig för mycket mat.

han äter vällingen vid 7-8

Äter sen gröt vid 10-12

Sen är det en flaska välling eller fruktpure vid 14-16

Matpure vid 16-18

Sen välling när han är hungrig resten av kvällen.

Där emellan vatten att dricka.

Anser du att det är för mycket? Ta då upp detta med min bvc sköterska.
    Isak 120927
  • Trisse85

För det första! Mitt barn!

För det andra, det är ju för fan inte varje dag han äter så! Det är det hsn ätrr sol mest på en dag.

För det tredje, om bvc säger att hans matrutiner är ok så litar jag på det!

För det fjärde, skaffa er egna barn och låt dem svälta. Ni har ingen rätt att dömma mig. Ni vet inte vilken bakgrund jag har, vilken bakgrund min son har. Om han är underviktig, undernärd, har dålig ämnesomsättning eller något annat!

Isak 120927
  • Trisse85

På BVC sa dem att han skulle sluta äta ersättning och börja äta välling istället för ersättning.

dessutom får jag inte tag i ersättning längre om inte BVC skriver ut till oss....................... 

Isak 120927
  • Trisse85

Nu var det ju så att min son skulle få en tand och vägrade äta någon mat. Jag fick i honom välling och gröt. Och vatten. Enligt både bvc och vc var det helt ok för mig att ge min son det eftersom att han inte ville äta mat. Bättre det än inget.

inte ens fruktpure som han älskar fick jag i honom.

nu sätter vi punkt på denna diskussion.

Isak 120927
  • Trisse85

Nu var det ju så att min son skulle få en tand och vägrade äta någon mat. Jag fick i honom välling och gröt. Och vatten. Enligt både bvc och vc var det helt ok för mig att ge min son det eftersom att han inte ville äta mat. Bättre det än inget.

Isak 120927
  • Trisse85

Isak 120927
  • Trisse85
    rebeccaj skrev 2013-06-26 07:39:07 följande:
    Tycker det är tråkigt att en tråd ska spåra ut så här.. Skapa er egen tåd där ni kan disskutera vad era barn äter och bråka om det om ni så vill.. Jag ville få råd och tips angående min sons besvär av tandspickning och inget annat.

Men iaf. Tack igen ni som gett tips och hållt er till det.

Jag ber om ursäkt att andra började gnälla om hur mitt barn ska äta, när jag ville ge dig tips.

det var verkligen inte min avsikt.

Men som du säkert vet så finns det många som bara skriver i forum för att hacka på andra. Det är verkligen inte ovanligt att folk hackar. Och sen upptäcker dem att dem inte haft all fakta.
    Isak 120927
  • Trisse85
    Airhostess skrev 2013-06-26 14:53:47 följande:
    Du borde be om ursäkt för att du inte kan föra en diskusion utan att bli helt aggressiv istället. Ingen kastar paj och alla (dom flesta) hänger vi på detta forum för att få hjälp, råd och för att dela med oss av sådant som har fungerat för oss själva. Klarar du inte av att diskutera med argument fram och tillbaka så får du skicka ett privat meddelande till TS  nästa gang.

Jag gör precis som jag vill och tänker låta alla graviditetshormoner släppas lös framöver!!!!

Jag kan visst föra en diskussion och jag följer de råd som vår bvc sköterska gett oss. Inget annat.

Det är ju ni som gjort påhopp på mig att jag är en dålig mamma som ger min son välling. Att jag ger honom för mycket mat.

jag har inte gjort något påhopp

.
    Isak 120927
Svar på tråden 6 månaders bebis matvägrar, pga tandsprickning?!