• spps

När blir de min "tur" då???

Jag lever med min sambo och vårat två åriga barn, har alltid varit självständig, jobbat heltid , haft hästar, varit social. Blev varslad ngt år innan barnet kom så jag bytte inriktning och fick gå ner väldigt många timmar, men de va okej. I samma veva barnet kom ville min sambo starta eget, sagt och gjort. Jag har alltid stöttat han i detta men det blev INTE som vi bestämde, aldrig kan han vara hemma med vab, aldrig hämta eller lämna på dagis,aldrig något! Och jag blev tyvärr av med jobbet jag hade innan så situationen har verkligen förändrats! Hur ska jag kunna börja jobba om jag inte kan få ngn hjälp av honom? När vi skola in barnet var han sjuk till och från i två mån! Hur gör ni andra med egen företagare till män? Med försörjning, ansvar? Jag jobbade när barnet va sex mån ca 15 Tim i veckan med hjälp av mor och farföräldrar , men fick sluta pga ovannämnda anledningar, känns bara så orättvist just nu då jagfick chans till ett halvtidsjobb vilket jag fick tacka nej!?! Till. Helt sjukt..

• Svar på tråden När blir de min "tur" då???
  • Juvina

Varför kan han ej hjälpa? Det finns dem som inte har någon man som klarar jobba så då kan väl du med.

• Vinterankan

Det är bara att börja så får ni ta det när det kommer. Vad jobbar han med? När min sambo hade eget tog han nästan all vab och styrde sina tider så att han kunde lämna varje dag. Däremot så kunde han aldrig ta semester mer än några dagar i taget då det var viktigt för verksamheten att den hela tiden var igång.

• spps

Han kör grävmaskin, så om barnet blir sjuk och sambon sk vara hemma så står det tre gubbarsom inte kan göra nåt! Och hn är under entreprenöd till ett större ställe som håller all min sambos personal med jobb med. Och sambon står ju för det största inkomsten så hans jobb går tydligen först! Nu över sommaren i ca fem veckor har vi ingen barnomsorg alls så när jag fick jobberbjudantet så kunde sambon inte förlänga sin semester två veckor vilket var allt som behövdes för sen är de ju dagis igen, jag vet inte men det är nog ytterst få jobb där det är okej under en provanställning att komma med massa krav, och självklart finns det mammor och pappor runt om som har det värre! Men detta är min verklighet och jag behöver lite råd och hjälp : )

Svar på tråden När blir de min "tur" då???