• Mellansyster

Ni som har Bugaboo vagn! Erfarenheter?

Var inne och kollade vagn idag och fastnade mest för en Bugaboo -
    verkar vara otroligt smidig! Men huuuu så dyr......
    Är det någon som vet mer om dessa vagnarna? Är de värda priset?
    Nack/fördelar? Jättegulligt om ni vill svara så man inte gör ett felköp!

• Svar på tråden Ni som har Bugaboo vagn! Erfarenheter?
  • Helena S

Vi har en BB cameleon ståendes hemma (väntar dock fortfarande på att använda den.... bf+4 idag )! Men valde den pga att den hade alla dom funktioner vi letar efter i en vagn.

Vi bor i lägenhet, mitt i stan, utan bil (dvs måste ha med vagnen på buss/tåg/spårvagn)!

Fördelarna som jag/vi ser det:
    - lätt (jag har haft problem med ryggen så det var viktigt för oss att vagnen inte vägde för mkt)
    - smidig (lättkörd och en vändradie som är helt otrolig!)
    - liten (alltid ett plus när man åker kommunalt eller reser mkt som vi gör)
    - många funktioner (kan vända, höja/sänka styret, ändra hjulinställningar osv)
    - får en vagn som vara hela barnvagnsperioden (både sitt- och liggdel ingår ju)

Nackdelar:
    - varukorgen kanske är lite liten (men får vår del gör det inte så mycket, då vi inte handlar så mycket åt gången och ändå inte kan lasta för tungt i vagnen pga min rygg)!

Priset som för många kanske är en nackdel tycker vi är ok, eftersom man just får en vagn som kan användas i många år.... så sammanlagt räknar vi inte med att lägga ut mkt mer pengar än vi hade gjort om vi valt en annan vagn + köpt till sittdel senare!

Sedan tycker vi vagnen är snygg också och det är kul att man kan byta ut färgerna, om man nu vill det, och på så sätt "förnya" vagnen

Ställ din fråga i denna tråden, så får du säkert många svar (en tråd enbart om bugaboo):
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m6101713.html

Lycka till i vagndjungeln

• Halin

Inne under Föräldrar/Barnvagnar finns en tråd om Bugaboo. Fråga dina frågor där så får du säkert svar!

Jag är också helt inne på att köpa en Bugaboo, återstår bara att övertala sambon...

• Helena75

Mellansyster: Joooo absolut värda sitt pris. Men jag är partisk. Jag fullkomligt älskar våran Bugaboo. Utan tvekan den bästa vagnen vi haft. Först så köpte vi den när Moa var 2 år hon satt som en prinsessa i vagnen, lätt att köra, minimal ihopfälld, SNYGG, lätt att hantera osv. Nu har lillebror kommit och han har tagit över vagnen. Liggdelen är underbart mysig och vagnen får 10+ av mig alla gånger.
    Har alltid saknat nåt hos mina andra vagnar men nu har jag hittat hem *asg*

• PinkBabe

Vi har haft våran i ca 2 veckor nu och är helt lyrisk. Vi köpte en Kronan vagn först men den var så tung o klumpig att jag förbannade dagen då jag köpte den.
    Äntligen så köpte vi en riktig drömvagn. Dvs en Bugaboo Cameleon. Vi är grymt nöjda med den. Kan verkligen rekomendera till alla. Har flera vänonnor som har Bugaboo Frog vagnar och de är oxå riktigt bra.

• katarina77

Vi har en Bugaboo Cameleon som vi köpte i höstas. Vi är super nöjda med våran vagn och jämfört med de andra 2 vagnar vi haft är denna en dröm. Den är lätt att styra även med en hand och sen så har den alla dessa funktioner som jag tycker är toppen. Vi har även en hund och tänkte först hur det ska gå och rasta hunden med vagnen men det går hur bra som helst. Jag skulle rekomendera denna vagn till alla som frågar

• soffan1

Är också väldigt nöjd och kan bara instämma med inläggen ovan. Titta annars på blocket där säljs fina begagnade, om du tycker priset är lite för högt

• Pixibelle

Har en men den är inte ännu använd så kan inte ge mina "egna" erfarenheter. Men jag kan säga varför vi valde just den här vagnen.

Lätt och smidig
    Går att vända på sittdel, liggdel och handtag
    Skön att köra
    Snygg
    Liten ihopfälld
    Alla som har vagnen är SUPER nöjda och det säger en hel del. Alla mina väninnor som har denna vagn rekomenderar den och de som inte har vill ha den.

• Mellansyster

Tack snälla för alla svar!!! Uppskattar verkligen att ni tagit er tid och svarat mig.
    Det blir nog en Bugaboo, lite svårt att välja färg bara... Kärt bekymmer!

• Persillade

Hej Mellansyster!

Vi beställde vår BB Cameleon i förra veckan, efter att ha tittat på en massa olika vagnar och märken... Sett utifrån våra behov var det faktiskt ingen annan som kunde mäta sig med den, så jag kan bara instämma i lovorden ovan!

Våra överväganden var:
    Eftersom vi har en sedan-bil måste ligg-/sittdel gå smidigt att ta i sär och sätta ihop med chassit, liksom att chassit är lätt att lyfta i och ur och tar liten plats när det är ihopfällt.
    Ligg-/sittdelarna är också lätta att bära.
    Justerbar höjd på handtaget behöver vi också, eftersom maken är nästan 25 cm längre än jag.
    Praktiskt med det vändbara handtaget.
    Vagnen var den absolut mest "lättnavigerade" av alla som vi provat, och man kan enkelt vända de stora hjulen framåt på knepigare underlag.

Nackdelen är väl att Cameleonen inte är någon laståsna precis, men jag har fått inse att det alltid blir någon form av kompromiss när man köper barnvagn, den helt optimala finns inte.

Kort och gott: en smidig, snygg och flexibel vagn som man kan använda länge. Ser fram emot att få hem den!

P.S. Vi ska ha en med mörkgrå bas och klarblå fleece.

• Stargirl

Persillade: Du är min favvo krydda *fniss* var tvungen att skriva det. Grå bas med blå fleece hade vi oxå som första färger på våran Cameleon

Svar på tråden Ni som har Bugaboo vagn! Erfarenheter?