Ni som har Bugaboo vagn! Erfarenheter?
Vi har en BB cameleon ståendes hemma (väntar dock fortfarande på att använda den.... bf+4 idag )! Men valde den pga att den hade alla dom funktioner vi letar efter i en vagn.
Vi bor i lägenhet, mitt i stan, utan bil (dvs måste ha med vagnen på buss/tåg/spårvagn)!
Fördelarna som jag/vi ser det:
- lätt (jag har haft problem med ryggen så det var viktigt för oss att vagnen inte vägde för mkt)
- smidig (lättkörd och en vändradie som är helt otrolig!)
- liten (alltid ett plus när man åker kommunalt eller reser mkt som vi gör)
- många funktioner (kan vända, höja/sänka styret, ändra hjulinställningar osv)
- får en vagn som vara hela barnvagnsperioden (både sitt- och liggdel ingår ju)
Nackdelar:
- varukorgen kanske är lite liten (men får vår del gör det inte så mycket, då vi inte handlar så mycket åt gången och ändå inte kan lasta för tungt i vagnen pga min rygg)!
Priset som för många kanske är en nackdel tycker vi är ok, eftersom man just får en vagn som kan användas i många år.... så sammanlagt räknar vi inte med att lägga ut mkt mer pengar än vi hade gjort om vi valt en annan vagn + köpt till sittdel senare!
Sedan tycker vi vagnen är snygg också och det är kul att man kan byta ut färgerna, om man nu vill det, och på så sätt "förnya" vagnen
Ställ din fråga i denna tråden, så får du säkert många svar (en tråd enbart om bugaboo):
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m6101713.html
Lycka till i vagndjungeln