Klarar inte av min svärmor... (långt)
Hej!
Usch dessa jobbiga svärmödrar som kan aldrig vara nöjda! Har själv en svärmor som tjatade ständigt att jag inte hörde av mig och föreläste för mig om hur saker och ting ska vara. Sanningen var att jag hörde sv mig en gång i månaden men det räckte inte för henne. Det var så mkt annat också hon sa, uh jag tröttnade som fan på henne, sen sa jag till henne:" jag har visst hört av mig till dig, men du påstod att jag inte hör av mig. Eftersom du säger så, så kommer inte jag att höra av mig mer, då kommer inte jag att vara arg på dig när du säger att jag inte hör av mig, för då säger du sanningen. Jag kan inte bli förbannad på det som är sant. Sedan frågade jag henne: " vad är det du vill? Duger inte jag som din svärdotter, om icke då kanske jag ska lämna din son och låta dig hitta en fin fru till honom, en fru som duger åt dig lilla mamman. Varför tror du att jag vill höra av mig till dig när du hittar på massa elaka saker om mig som inte stämmer?Om du tycker att det är så roligt att tala illa om mig så fortsätt gärna.. Jag kommer inte att ta illa upp för medan du talar illa om mig så kommer jag att fokusera på mig och njuta av mitt liv, något du verkar sakna. Roligt att du finner mig så intressant, hade jag varit verdelös så hade du kanske tyckt synd om mig och varit min bästa vän, men eftersom jag är så himla bra så är du nog elak bara för att du är svartsjuk. Det sa jag utan någon agression, utan lugnt men menat. Jag kan säga att min svärmor blev utan ord. Hon nämner mig inte längre.
Till er alla med jobbiga människor kring er lär er först älska er själva och kom ihåg vissa människor lever på att skada och såra andra, och det bästa de vet är att få en reaktion. Reagera inte, kom ihåg om någon är elak beror de främst på att den personen inte mår bra, eller så är det ren avendsjuka.
Till dig med den jobbiga, eller rättare sagt svärmor som är sjuk i huvudet byt nummer, flytta långt från henne, omge dig av människor som stöttar dig och får dig att må bra. Livet kan vara tuff som den är, det sista vi behöver är människor som trycker ner oss. De som är mest elaka utan anledning mot en, det är de som är mest missnöjda med sig själva. Slösa inte energi på sådana människor! Fokusera på era liv! Följ egna mål och lev era liv. Sluta tro att man är skyldig vara snäll mot någon elak bara för att det kr en familjemedlem !!?