• saaaaaaaaaaara

    varför vill ni inte bli familjehem?

    jag kan förstå varför man inte vill ha barn men tycker det är konstigt att alla vill ha egna barn när det redan finns många som behöver extra föräldrar för nånting... om man vill ha ett eget barn för man vill vara med om det kan man fortfarande hjälpa andra! tycker bara inte de är rätt att vissa måste flytta långt för att de inte finns så många som bryr sig där de bor och ibland måste skiljas med sina syskon bara för att många bara vill ta hand om en... om det är 5 syskon kan jag förstå men när det är 2 eller 3 så kan jag inte förstå hur man kan vara så självisk!


    så jag tycker alla här som är BRA personer ska bli familjehem för inget kan bli bättre om inte fler bryr sig och därför tycker jag man borde hjälpa till!

  • Svar på tråden varför vill ni inte bli familjehem?
  • Tirem

    Det är säkert ett mycket viktigt och intressant inlägg du skrivit men det är knappt läsbart. Försök skriva skrivspråk, inte talspråk. Snälla, använd stor bokstav för att markera ny mening!

  • Zayco

    Därför att man kanske inte vill ha någon annans avkommor som oftast brukar ha massa problem? Helt ärligt vill jag inte ha någon annans problembarn vars föräldrar failat med sin uppfostran. Jag hade inte velat ha mig själv när jag var 13, tro mig!

    Och sen vadå? Då ska man aldrig skaffa egna biologiska barn, man ska aldrig skaffa en hundvalp eller kattunge, man ska alltid ta någon annans gamla omplacerade eller?

    Man ska aldrig heller bli gravid heller då? Aldrig få uppleva det, för att man ska ta hand om andras barn?  

  • Zayco

    Och man ska aldrig köpa kläder från butik eller möbler eller något annat till sig själv, för då kan man lika gärna köpa begagnat. Allt i livet ska vara begagnat.

    Det bästa som finns är att vara gravid, men man ska inte få uppleva det heller. För andra tar inte hand om sina barn. 

  • Pandamamma79

    Vi är BRA personer även ifall vi inte vill bli familjehem.
    Sen när blev det dåligt att vilja ha egna barn och inte andras?!

  • saaaaaaaaaaara
    Zayco skrev 2013-06-26 00:12:05 följande:
    Därför att man kanske inte vill ha någon annans avkommor som oftast brukar ha massa problem? Helt ärligt vill jag inte ha någon annans problembarn vars föräldrar failat med sin uppfostran. Jag hade inte velat ha mig själv när jag var 13, tro mig!

    Och sen vadå? Då ska man aldrig skaffa egna biologiska barn, man ska aldrig skaffa en hundvalp eller kattunge, man ska alltid ta någon annans gamla omplacerade eller?

    Man ska aldrig heller bli gravid heller då? Aldrig få uppleva det, för att man ska ta hand om andras barn?  
    vad pratar du om?! de är inga problembarn för att föräldrarna inte får eller kan ta hand om de, och de är många små barn också som behöver extra föräldrar! och jag skrev att jag förstår om man vill ha ett eget barn MEN man kan fortfarande hjälpa andra.. och ja, jag tycker man ska ta hand om omplaceringsdjur istället för valpar..
  • Zayco
    Pandamamma79 skrev 2013-06-26 00:24:38 följande:
    Vi är BRA personer även ifall vi inte vill bli familjehem.
    Sen när blev det dåligt att vilja ha egna barn och inte andras?!
  • saaaaaaaaaaara
    Pandamamma79 skrev 2013-06-26 00:24:38 följande:
    Vi är BRA personer även ifall vi inte vill bli familjehem.
    Sen när blev det dåligt att vilja ha egna barn och inte andras?!
    skrev inte att det var dåligt men jag tycker det är konstigt när de redan finns många barn.. man kan hjälpa och få barn samtidigt om man inte vill ha barn bara för att vara gravid..
  • Zayco
    saaaaaaaaaaara skrev 2013-06-26 00:27:44 följande:
    vad pratar du om?! de är inga problembarn för att föräldrarna inte får eller kan ta hand om de, och de är många små barn också som behöver extra föräldrar! och jag skrev att jag förstår om man vill ha ett eget barn MEN man kan fortfarande hjälpa andra.. och ja, jag tycker man ska ta hand om omplaceringsdjur istället för valpar..
    Man kanske inte vill ha ANDRAS barn så hur menar du med att du förstår att man vill ha egna barn och hjälpa andra? Man kanske inte vill ha fler än ett barn??!!!!!!

    Hahahaha, jag såg det, jag visste att du är en ''sån''.  
  • Zayco
    saaaaaaaaaaara skrev 2013-06-26 00:32:17 följande:
    skrev inte att det var dåligt men jag tycker det är konstigt när de redan finns många barn.. man kan hjälpa och få barn samtidigt om man inte vill ha barn bara för att vara gravid..
    Har du tänkt på att man kanske vill vara biologisk förälder? 
  • saaaaaaaaaaara
    Zayco skrev 2013-06-26 00:32:17 följande:
    Man kanske inte vill ha ANDRAS barn så hur menar du med att du förstår att man vill ha egna barn och hjälpa andra? Man kanske inte vill ha fler än ett barn??!!!!!!

    Hahahaha, jag såg det, jag visste att du är en ''sån''.  
    nehe, då får man väl skita i det då men jag säger bara till de som vill hjälpa...
Svar på tråden varför vill ni inte bli familjehem?